Bela kuća počinje da uvodi red u društvene mreže

Izveštaji navode da je Bela kuća pripremila odredbu prema kojoj će za nadzor društvenih mreža biti zadužena Federalna komisija za komunikacije.
Bela kuća razmatra uvođenje odredbe kojom će se proširiti obim svog napada na postupke i procedure koje koriste kompanije društvenih mreža. Već je pripremila izvršnu odredbu pod nazivom Zaštita Amerikanaca od cenzure na mreži, kojom će Federalnoj komisiji za komunikacije dobiti uvid u to kako kompanije kao što su „Fejsbuk“, „Tviter“ i njima slične nadziru u upravljaju svojim društvenim mrežama. Prema odredbi, koja još nije objavljena i podložna je promenama i dopunama, Federalna komisija za komunikacije dobiće zadatak da razvije nove regulative koje će odrediti kada i kako kompanije društvenih mreža filtriraju objave, video-zapise i članke na svojim platformama.

Prema nacrtu odredbe, Federalna trgovinska komisija uzeće u obzir te nove regulative dok bude istraživala ili podnosila tužbe protiv tehnoloških kompanija, navodi se u izveštaju medijske kuće CNN.  Cenzura koju sprovode društvene mreže je stalna tema razgovora koje vode predsednik Tramp i njegova administracija. U maju je Bela kuća postavila sajt sa upitnikom koji korisnici treba da popune ako imaju dokaze o cenzuri koju sprovode društvene mreže i sistematskim predrasudama protiv konzervativnih medija.

U izvršnoj odredbi, Bela kuća navodi da je dobila 15.000 pritužbi zbog cenzurisanja na tehnološkim platformama. Odredba, takođe, podstiče korisnike da podele žalbe sa Federalnom trgovinskom komisijom. Odredba će jednim delom zahtevati od Federalne trgovinske komisije da otvori javnu bazu pritužbi i koordinira rad sa Federalnom komisijom za komunikacije u sprovođenju istraživanja postupaka koje koriste tehnološke kompanije u održavanju svojih platformi – i da li je taj proces politički usklađen.

Prema predloženom pravilu, svaka kompanija čija mesečna baza korisnika premašuje jednu osminu američke populacije moraće da prođe nadzorni proces regulatornih agencija. Popis kompanija koje će biti pod lupom nove regulative obuhvatiće „Fejsbuk“, „Gugl“, „Instagram“, „Tviter“, „Snap“ i „Pinterest“. Jedno od najvažnijih pitanja je i koliko su kompanije zaštićene Zakonom o dostojanstvenoj komunikaciji koji je bio deo Zakona o telekomunikacijama iz 1996. godine. Kompanije društvenih mreža koriste taj zakon da bi se zaštitile od odgovornosti za objave, video-sadržaje i članke koje postavljaju pojedinačni korisnici ili treće strane.

Trampova administracija nije jedina politička struja u Vašingtonu koja se usredsredila na zakone koji štite kompanije društvenih mreža od zakonske odgovornosti. Nensi Pelosi je, ranije ove godine, kritikovala tehnološke kompanije u intervjuu koji je dala elektronskim medijima. Kritika može da se čuje sa raznih strana političke elite, ali svi najveću pažnju posvećuju Članu 230 pomenutog zakona kao i kako bi kompanije mogle da iskoriste stavove iz tog člana. Izvršna odredba Bele kuće tražiće od Federalne komisije za komunikacije da oduzme imunitet svim kompanijama društvenih mreža ako uklone ili ograniče širenje objava bez prethodnog obaveštavanja korisnika ili treće strane koji su postavili sadržaj. Imunitet će izgubiti i ako se utvrdi da takva odluka kompanije narušava zdravu konkurenciju ili je nepoštena.

5468-bela-kuca-pocinje-da-uvodi-red-u-drustvene-mreze