Britanci se više priklanjaju Jutjubu nego televiziji

Platforma nudi raznovrstan materijal koji tradicionalni mediji nemaju, kaže Ben MakOven Vilson. Direktor Jutjuba u Velikoj Britaniji rekao je da je njegova platforma reprezentativnija za modernu Britaniju od emitera kao što je BBC i dodao da televizijski kanali zaostaju jer ne pružaju materijal koji se direktno odnosi na sve delove zemlje. Video-usluga u vlasništvu kompanije „Gugl“ na korak je od preuzimanja uloge dominantnog medijskog izvora od BBC -ja za populaciju od šesnaest do trideset i četiri godine u Velikoj Britaniji, gde prosečni odrasli korisnik interneta provede 46 minuta dnevno gledajući sadržaj na Jutjubu. Sve veća dominacija platforme na britanskom medijskom polju naterala je vladu da se usredsredi na analizu uticaja Jutjuba na tradicionalne emitere, ali i na pitanje da li bi trebalo da ima slične obaveze javnog servisa kao tradicionalni televizijski kanali.

Ben MakOven Vilson rekao je da je ključni deo uspeha njegove platforme bio taj što je publici ponudila materijale koji se bave „različitim rasama, polovima i regionalnim raznolikostima koji jednostavno nisu dostupni u tradicionalnim medijima“.
Istakao je Patriciju Brajt, koja predstavlja video-sadržaje koji se bave lepotom i modom, kao i nastavnika fizičkog vaspitanja Meta Morsija, koji je napustio posao da bi postao jutjuber sa punim radnim vremenom i „sada zarađuje više nego što ćete vi или ja ikada zaraditi. Ne znam da li su tradicionalni mediji bilo kada želeli da ubace nekoga kao što je Met u video-snimke o fitnesu.“

Vilson tvrdi da, dok su tradicionalni britanski televizijski kanali i dalje u osnovi elitistički i londonski orijentisani, njegova veb-stranica stvara globalne zvezde. Tu treba spomenuti Kolina Furzea iz Linkolnšira koji se objavljuje naučne video-sadržaje i dobija deo prihoda od oglasa koji se objavljuju na platformi. Platforma Jutjub sarađuje sa BBC -om kako bi pomogla emiteru da poveća svoju raznolikost na ekranu i van njega u vezi sa rasnim, geografskim i ekonomskim temama. Vilson kaže da se Jutjub platforma u Velikoj Britaniji ne može opisati kao kanal koji prikazuje samo ono što je stvoreno u kreativnoj industriji same zemlje i tvrdi da korisnici mogu da vide sadržaj koji im je inače nedostupan na bilo kom drugom mestu. Dodaje i da platforma stvara ono što javni servisi ne mogu da pruže, a to je prilika za izvoz. Kaže da sadržaj koji je postavljen van države, a o Velikoj Britaniji je ima84% pregleda, što znači da je uspeh platforme globalni i nije ograničen samo na ostrvo.

Za razliku od britanskih javnih servisa – kao što su BBC, ITV, Channel 4 i Channel 5 – Jutjub nema zakonsku obavezu da ulaže u originalne vesti. Platforma se, takođe, godinama borila sa optužbama da njeni algoritmi imaju radikalizujući uticaj, kao i da se oslobodi reputacije da je dom zavere i propagator ekstremističkog materijala. Prošle nedelje je novi generalni direktor BBC -ja Tim Dejvi rekao na Ofcom-ovom panelu o budućnosti televizije da se divi Jutjubu, ali dodao je da BBC neće moći da obezbedi sadržaj koji su stvorili korisnici za svaku oblast interesovanja, kako to platforma radi. S druge strane, pravila javnog servisa su uspostavljena tako da bude univerzalan, sa svim traumama i strepnjama. Jedna od redovnih kritika britanskih emitera upućena Jutjubu je njena (ne)primerenost za decu. BBC redovno naglašava svoju posvećenost i napore koje ulaže da bi program za decu bio pravilno osmišljen, što obuhvata i psihološku primerenost za različite uzraste. Dečiji program na Jutjubu pripremaju treće strane.

Vilson na to odgovara da veb-lokacija popunjava prazninu zbog roditelja nakon što su mnogi kanali u Velikoj Britaniji smanjili ulaganja u originalni britanski dečiji program. Dodaje da mu je stalo do britanske televizije, ali da su platforme, kao što su Jutjub i Netfliks unapredile sadržaj kad su svi drugi počeli da skraćuju vreme emitovanja. Ipak, slaže se da kvalitet dečijeg programa zaista nije na nivou kanala sa nacionalnom frekvencijom. Prema njegovim rečima, iako veb lokacija uklanja desetine miliona video-snimaka godišnje zbog kršenja pravila, pristup neukusnom sadržaju koji ne krši pravila svodi se na to da se smanji broj pregleda, odnosno korisnika koji bi sadržaj pogledali tako što doteruju algoritam za preporučivanje veb-lokacije, umesto potpune zabrane.

Sve se to dešava, kako on kaže, zbog toga što u Velikoj Britaniji postoji duga tradicija slobode govora. Zato ne bi smelo da se preteruje u uklanjanju sadržaja jer bi to značilo da platforma želi da nametne određene stavove i mišljenja.
Ipak, biće uklonjen svaki sadržaj koji krši bilo koju od smernica platforme o govoru mržnje, ali, takođe, čvrsto se drže stava da, iako poštuju slobodu govora u smislu omogućavanja učitavanja sadržaja na platformu, smanjiće pristup i mogućnost njegovog pregledanja. 

6000-britanci-se-vise-priklanjaju-jutjubu-nego-televiziji