Društvene mreže se spremaju za dan predsedničkih izbora

„Rezultati možda nisu konačni“, je upozorenje koje će servis Jutjub dodavati u pretraživanjima i video-zapisima na dan izbora. Servis je u utorak objavio da će dodavati upozorenja pretraživanjima i video-zapisima na dan izbora, što predstavlja najnoviji potez kompanija društvenih medija koje se nadmeću u tome koja će se uspešnije boriti u suzbijanju dezinformacija. Jutjub je u objavi na blogu izjavio da će postaviti „informativni panel“ na vrh rezultata pretraživanja povezanih sa izborima i ispod video-snimaka koji raspravljaju o izborima. Na tom panelu će se nalaziti obaveštenje da „izborni rezultati možda nisu konačni“ i prikazaće vezu sa Guglovom funkcijom za prikazivanje izbornih rezultata koja će korisnicima omogućiti praćenje izbora u realnom vremenu. Rezultate izbora obezbediće agencija Asošijeted pres. Kompanija je u posebnoj objavi na blogu napisala da će nastaviti da promoviše „autoritativne“ izvore vesti – kao što je CNN i Foks njuz – za vesti i informacije vezane za izbore. Dodala je da će njen sistem preporuka „takođe nastaviti da ograničava širenje štetnih dezinformacija i graničnog sadržaja povezanih s izborima“.

Tokom poslednjih nekoliko meseci, kompanije društvenih medija rade na suzbijanju dezinformacija o političkim događajima, posebno u periodu do predsedničkih izbora 3. novembra. Prošlog meseca su i kompanije „Gugl“ i „Fejsbuk“ najavile zabranu oglašavanja u vezi sa izborima. „Gugl“, matična kompanija servisa Jutjub, rekla je da će zabraniti oglašavanje vezano za izbore posle zatvaranja svih birališta 3. novembra u trajanju od najmanje jedne nedelje. U međuvremenu, „Fejsbuk“ je prestala da objavljuje političke oglase sve do izbornog dana. Takođe, planira da označi objave kandidata koji bi prerano mogao da proglasi pobedu sledećeg utorka. Društvena mreža Tviter je u ponedeljak rekla da će postavljati poruke na početak obaveštenja koja stižu korisnicima u kojima će preventivno razobličavati uobičajene dezinformacije o izborima, posebno o sigurnosti i tačnosti glasanja putem pošte. Početkom ovog meseca, društvena mreža je objavila niz ažuriranja postupaka kojim bi se suprotstavila širenju dezinformacija u vezi sa izborima.

Naime, kako se približavamo američkim predsedničkim izborima koje su obeležili korona virus i odgovarajuće povećanje broja glasačkih listića koji se šalju putem pošte, Tviter, kao gigant društvenih medija koji podstiče korisnike da „vide šta se trenutno događa u svetu“, zauzima drugačiji pristup. U ponedeljak je Tviter započeo kampanju razmene poruka čiji je cilj da informiše svoje korisnike da bi konačni izborni rezultati mogli malo duže da se čekaju – i da ne treba nužno verovati ranim tvrdnjama o pobedi. U suštini, društvena mreža je odlučila da se na vreme pripremi za verovatno potpuno haotični postizborni period. Kampanja se, bar od sada, fokusira na dve teme vezane za izbore koje će verovatno biti preplavljene dezinformacijama: prethodno pomenuto vreme proglašenja konačnih izbornih rezultata i sigurnost glasanja poštom.

„Prva poruka potvrdiće da je glasanje poštom sigurno i bezbedno, a druga će podsetiti ljude da bi moglo da dođe do kašnjenja u objavljivanju izbornih rezultata“, napisao je portparol Tvitera u saopštenju za štampu najavljujući novu kampanju. „Obe će biti povezane sa funkcijom Twitter Moments koja će pružiti širi kontekst i prikupljaće najnovije verodostojne informacije o toj temi koje potiču od stručnjaka koji se bave izborima, novinara i drugih autoritativnih izvora vesti.“ Društvena mreža zaista želi da bude sigurna da ćete videti njena upozorenja. Poruke će se pojaviti i na matičnom vremenskom rasporedu i u pretraživanju (kada ljudi pretražuju povezane termine) svih korisnika sa sedištem u Sjedinjenim Državama.

Međutim, u najavi nije precizirano koliko dugo će trajati ta kampanja. Možemo samo da se nadamo da će se prekinuti ubrzo posle izbornog dana. Angažovanje tako velike društvene mreže – koja ostvaruje ogromnu zaradu – na pomoći u ispravnom i pravovremenom informisanju države je izuzetno pohvalno. S druge strane, ako je takav gigant morao da preduzme određene korake u eliminisanju dezinformacija, to znači da nam se ništa dobro ne sprema.

6010-drustvene-mreze-se-spremaju-za-dan-predsednickih-izbora