Sajtovi će morati da nude iste proizvode i usluge klijentima gde god da oni žive u EU. To je, u kratkim crtama, svrha davno obećanog niza novih zakonskih predloga koje je Evropska Komisija predstavila u sredu, u sklopu svog plana da EU postane “ jedinstveno digitalno tržište“. Komisija želi da prekine praksu, kao što je naplata različitih cena karata u zavisnosti od zemlje kupca, ili pokazivanje posetiocima onlajn prodavnica različite palete proizvoda u zavisnosti od toga gde žive. Ona takođe želi da smanji razlike u troškovima isporuke za pakete. Slanje paketa preko državne granice – čak unutar EU gde nema carinskih barijera – može da košta pet puta više nego slanje paketa na sličnu udaljenost unutar iste zemlje, dok troškovi slanja paketa od Španije do Holandije mogu da budu dva i po puta skuplji od slanja istog paketa na suprotnu stranu. Predlog Komisije je daleko od toga da postane zakon. Za to je još potrebna podrška vlada svih država članica, sednica Saveta EU, kao i Evropskog parlamenta. To bi moglo da se desi u nekom trenutku sledeće godine, mada Komisija sugeriše da neke odredbe ne treba da stupe na snagu do jula 2018, da bi se kompanijama dalo vremena da se pripreme za promene.
Izvor: IT WORLD