Tokom protekle dve godine tehnološka kompanija platila je 8,24 milijarde evra kazni u Evropskoj uniji. Ovog puta, Evropska komisija je kaznila „Gugl“ sa 1,49 milijardi evra zbog zloupotrebe monopolističkog položaja u oglašavanju na internetu. Poslednja novčana kazna podigla je ukupni iznos koji je kompanija platila Evropskoj komisiji za zaštitu konkurencije na 8,24 milijarde dolara za poslednje dve godine. Kompanija je optužena da je zloupotrebljavala svoj položaj na tržištu, od davanja prednosti određenim trgovačkim sajtovima pri pretraživanju do primoravanja proizvođača telefona da koriste njen operativni sistem. Margaret Vestager, komesarka za zaštitu konkurencije u Evropskoj uniji je izjavila: „Kompanija „Gugl“ je zacementirala svoj dominantni položaj u oblasti oglašavanja na mreži i zaštitila se od pritisaka konkurencije namećući antikonkurentna ugovorna ograničenja sajtovima treće strane, što se kosi da antimonopolskim pravilima Evropske unije. Takvo nedolično ponašanje traje već deset godina i onemogućava drugim kompanijama da se probiju na tržištu i stvaraju inovacije, a korisnicima da osete prednosti zdrave konkurencije.“
Poslednja kazna se odnosi na ugovore koje su firme morale da potpišu pod pritiskom tehnološkog giganta ako žele da koriste njegovu tehnologiju da bi obezbedile funkciju pretraživanja na svojim stranicama. Kompanije koje su na to pristale dobile su mogućnost da objavljuju oglase koji odgovaraju rezultatima pretraživanja pomoću svojstva AdSense. Evropska unija je izjavila da je gigant koristio to svojstvo da bi izbacio konkurente koji su možda želeli da ponude svoje oglase na internim pretragama. U izveštaju komisije se navodi da je gigant nametnuo tri antikonkurentska zahteva kompanijama koje koriste njegovu tehnologiju pretraživanja, među kojima se našao i „Gardijan“. Prvo, onemogućio im je da prikazuju bilo koji oglas treće strane na stranici rezultata pretrage, što znači da ako je neka kompanija nudila bolju zaradu od oglasa, sajtovi koji su ponudu prihvatili potpuno su izgubili funkciju pretraživanja.
Gigant je 2009. godine, taj zahtev zamenio drugačijom strategijom, koju je nazvao „opuštena ekskluzivnost“, a to znači da je dozvolio prikazivanje konkurentskih oglasa, ali kontrolisao je gde će se pojaviti na stranici, odnosno, sprečavao je da se pojave na „najprofitabilnijim mestima na stranicama rezultata pretraživanja“. Tokom tog perioda gigant je ostvarivao polovinu prometa na tržištu. Njegovi konkurenti nisu mogli da se nadmeću jer su prvo, imali otvorenu zabranu da se pojavljuju na sajtovima, a zatim, jer je gigant za sebe rezervisao najbolji i najprofitabilniji reklamni prostor na tim sajtovima dok je istovremeno kontrolisao gde će se pojavljivati oglasi njegovih konkurenata.
Kompanija je prestala sa takvom praksom 2016. godine, što je značilo da ako ne ponovi zahteve za ekskluzivnošću, kazna koja predstavlja 1,29% ukupne zarade u 2018. godini trebalo je da bude završetak celog procesa. Kompanija je u svojoj izjavi rekla da je oduvek smatrala da su zdrava i napredna tržišta prednost za svakog. Dodala je da je uvela veliki broj različitih promena u svoje proizvode da bi odgovorila zahtevima komisije. Obećala ke da će u narednim mesecima uvesti još neke izmene da bi konkurentima u Evropi dala više prostora.
Poslednja kazna u iznosu od 1,49 milijardi evra je najniža do sada. Naime, u junu 2017. godine, gigantu je odrezana kazna od 2,42 milijarde evra zbog toga što je svoj servis za kupovinu nametnuo korisnicima pretraživača i onemogućio im da upoređuju veći broj cena na tržištu. Godinu dana kasnije, stigla je još jedna kazna u iznosu od 4,34 milijarde evra jer je protivzakonito povezivao svoj android operativni sistem sa gomilom drugih zahteva i onemogućio proizvođačima telefona da isporučuju uređaje bez prethodne instalacije aplikacija za pretraživanje. Kazna u sredu se poklopila sa objavom kompanije da se povinuje zahtevima Evropske unije koji su obuhvaćeni tim pravilom. Od sada će gigant korisnicima android operativnog sistema u Evropi ponuditi izbor pretraživača i pregledača, kako novim tako i postojećim korisnicima.
Od oktobra prošle godine, procedura dozvoljava proizvođačima telefona da prethodno instaliraju i druge pretraživače i pregledače za korisnike u Evropi ako gigantu plate određenu nadoknadu umesto korišćenja besplatne verzije androida za koju gigant kaže da se finansira od prethodne instalacije pretraživača Chrome.