Svojstvo će biti dostupno na globalnom nivou od četvrtka. Na taj način, korisnici će moći da donesu „informisane odluke“ o tome šta dele sa drugima i na taj način biće onemogućeno obmanjivanje svih onih koji takve objave čitaju. Uz to, svojstvo će onemogućiti širenje dezinformacija. Korisnici će videti poruku koja ih o tome obaveštava onda kad kliknu na „Podeli“. Društvena mreža Fejsbuk će od sada upozoravati korisnike kad god nameravaju da podele članak koji je stariji više od tri meseca kako bi sprečila da zastarele vesti dovedu ljude u zabludu. Kao deo novog svojstva, objave na Fejsbuku koje sadrže članak stariji od 90 dana generisaće iskačuće obaveštenje kada korisnik klikne na dugme „Podeli“.
Društvena mreža, koja će to svojstvo učiniti dostupnim na globalnom nivou od četvrtka, saopštila je da je donela takvu odluku zbog zabrinutosti novinskih agencija. Naime, primećeno je da se stare vesti mogu naći na društvenim mrežama godinama nakon što su prvi put objavljene, što može da dovede do pogrešnog tumačenja stanja aktuelnih događaja.
Neke novinske organizacije su već dodale vidljive oznake svojim pričama kako bi sprečile zabunu ili pogrešna tumačenja. Društvena mreža je istakla da će promena pomoći ljudima da „donesu informisane odluke“ o tome šta dele i sprečiti ih da se zastarele vesti „koriste na pogrešne načine“. Tokom proteklih nekoliko meseci, naša interna istraživanja otkrila su da je obaveštenost o vremenu objavljivanja članka važan deo konteksta koji pomaže ljudima da odluče šta će čitati, u šta će verovati i šta će podeliti, rekli su nadležni u Fejsbuku. Pružanjem šireg konteksta, cilj nam je da olakšamo ljudima da prepoznaju sadržaj koji je pravovremen, pouzdan i najdragoceniji za njih, istakli su zaposleni u društvenoj mreži.
Dakle, kada korisnik klikne na dugme „Podeli“ ispod stare priče objavljene na Fejsbuku, pojaviće se okvir sa porukom „Ovaj članak je star više od 3 meseca“. Korisnik tada ima mogućnost da „nastavi“ i podeli članak na bilo koji način ili umesto toga da „Vrati se“ i spreči da zastareli sadržaj potencijalno zavede one koji ga prate. Druga pomenuta opcija će omogućiti ljudima da nastave da dele članak ako odluče da je sadržaj i dalje relevantan. Iz društvene mreže poručuju da je pravovremenost članka „važan deo konteksta“ koji pomaže ljudima da odluče šta će čitati, u šta će verovati i šta će podeliti. Dajući korisnicima malo podsticaja da provere da li su svesni da sadržaj nije baš najsvežiji, Fejsbuk se nada da će tako ograničiti pojavljivanje dezinformacija, koje se još uvek mogu širiti objavljivanjem zastarelih vesti, čak iako su bile istinite u to vreme.
Oni koji objavljuju vesti izrazili su zabrinutost zbog toga što se starije priče dele na društvenim mrežama kao aktuelne vesti, preko kojih se može pogrešno protumačiti stanje aktuelnih događaja. Na primer, na nekim veb-lokacijama novinski članci mogu biti istaknuti na početnoj strani u odeljku „najčitaniji“ čak iako su objavljeni pre nekoliko godina. Ako članak nije upadljivo označen kao zastareo, čitaoci mogu da ga podele i objave ne obraćajući pažnju na datum, misleći da predstavlja najnoviju vest. Vesti koje se na ovaj način šire internetom putem platformi društvenih mreža generalno mogu da izazovu zbrku i nerazumevanje mnogobrojnih tema. Nekolicina onih koji objavljuju vesti već su preduzeli korake kako bi taj problem rešili na svojim veb-stranicama tako što su upadljivo označili starije članke i tako sprečili da se zastarele vesti koriste na pogrešan način. U Fejsbuku su, takođe, otkrili da proučavaju kako se ove iskačuće poruke mogu primeniti na druge načine.
Recimo, mogle bi da se primene za objave sa vezama u kojima se spominje COVID -19, što bi omogućilo da se pokažu detalji o izvoru. Tako bi korisnici bili usmereni prema pouzdanim zdravstvenim podacima, uključujući i Fejsbukov veoma popularni informativni centar Covid -19. Taj informativni centar je odredišna stranica za svakog korisnika Fejsbuka i deluje kao središte za lak pristup pouzdanim informacijama o virusnoj bolesti iz izvora, kao što su Svetska zdravstvena organizacija, Nacionalna zdravstvena služba i vlada. Društvena mreža je već slala poruke korisnicima koji su komunicirali sa objavama koji sadrže „štetne dezinformacije“ o korona virusu. Osim toga, šalje poruke korisničkim novostima ukoliko su komunicirali sa objavom koju je kompanija od tada uklonila. To obuhvata korisnike koji su voleli, reagovali, komentarisali ili kliknuli na štetni sadržaj, kao što su teorije zavere i lažne tvrdnje koje povezuju 5G sa širenjem korona virusa.