„Fejsbuk“ planira da promeni ime u okviru rebrendiranja kompanije

U tom slučaju bi aplikacija društvene mreže mogla da bude tek jedan od mnogih proizvoda matične kompanije Prema jednom izveštaju, sledeće nedelje „Fejsbuk“ planira da napravi dramatičan raskid sa prošlošću rebrendiranjem kompanije.
Osnivač i izvršni direktor kompanije „Fejsbuk“ Mark Zakerberg sprema se da na događaju sledeće nedelje razgovara o promeni imena, ali to bi moglo da bude otkriveno i ranije, izveštava jedna američka veb-stranica koja objavljuje vesti iz oblasti visoke tehnologije. Prema planovima, promenio bi se samo naziv matične kompanije, ali ne i naziv njene istoimene platforme za društvene medije, koja je interno poznata kao „velika plava aplikacija“. Kompanija, pored društvene mreže od koje je počela svoj razvoj, poseduje i Instagram , WhatsApp i brend virtuelne stvarnosti Oculus.

U izveštaju se navodi da bi novi naziv holding kompanije mogao da se poveže sa „horizontom“, rečju koja se koristi u najmanje dva proizvoda za virtuelnu stvarnost koje kompanija razvija. Zakerberg je pokrenuo svoju kompaniju pod imenom TheFacebook pre 17 godina. „Fejsbuk“ navodno razmišlja o rebrendiranju u žiži svoje najgore krize od skandala Kembridž analitika pre tri godine. Fransis Haugen, koja je nekad radila u kompaniji, otkrila je na desetine hiljada dokumenata i ovog meseca svedočila pred američkim senatorima kojima je rekla da je kompanija „stavljala astronomsku dobit ispred interesa ljudi“.

Prema spomenutom izveštaju, virtuelna stvarnost je pokretač promene imena jer se kompanija usredsređuje na izgradnju „metaverzuma“ koji treba da predstavlja osnovu nove strategije razvoja. Najava rebrendiranja mogla bi da se obavi na godišnjoj konferenciji Connect proizvoda kompanije, 28. oktobra, kada će biti otkriveno više detalja o metaverzumu. Oculus proizvodi bili bi ključni u metaverzumu, nejasno definisanom konceptu koji uključuje ljude koji vode svoj društveni i profesionalni život i komuniciraju sa drugim ljudima putem uređaja virtuelne stvarnosti i kroz proširenu stvarnost, gde je digitalni sloj postavljen iznad stvarnog života, kao u popularnoj igri Pokemon Go. „Fejsbuk“ razvija društvenu platformu za virtuelnu stvarnost pod nazivom Horizon Worlds, kao i servis za sastanke u virtuelnoj stvarnosti pod nazivom Horizon Workrooms. Nik Kleg, potpredsednik „Fejsbuka“ za globalna pitanja, rekao je da sada svoje sastanke u ponedeljak ujutro vodi u metaverzumu za virtuelnim stolom i tablom.

Kompanija kaže da ima nešto manje od 2,8 milijardi dnevnih korisnika svojih proizvoda, ali Zakerberg je poznat po tome što je neprestano usredsređen na rast i razvoj jer je neprestano uplašen da bi njegovu kompaniju mogla da zameni neka nova u brzom usponu ka digitalnom nebu. Ove nedelje, kompanija je obavestila javnost da otvara 10.000 novih radnih mesta u Evropskoj uniji u okviru planova razvoja koji uključuju izgradnju metaverzuma. Potez rebrendiranja „Fejsbuka“, ako se nastavi, nije bez presedana. Kompanija „Gugl“ je 2015. godine, promenila naziv u „Alfabet“ ( Alphabet ), u odlučnoj težnji da prodre u nova polja u tehnologiji, kao što su autonomni automobili.

Vrednost deonica kompanije značajno je porasla ove godine, odnosno za 25 procenata od januara, tako da je kompanija procenjena na vrednost nešto manju od 1 biliona dolara (1012). Najveći deo tog novca dolazi od oglasa koji se ciljano prikazuju bazi njenih korisnika. Međutim, akcije kompanije pale su u septembru. Kompanija se suočava sa značajnim pritiskom posle otkrića Haugenove. Bivša menadžerka proizvoda, koja je napustila kompaniju u maju, rekla je američkom Kongresu da kompanija nanosi štetu deci i destabilizuje demokratiju. Haugenova je veliki broj dokumenata predala novinama Vol strit, uključujući i unutrašnja istraživanja koja su otkrila da 30 procenata tinejdžerki smatra da je Instagram pogoršao nezadovoljstvo njihovim telom.

Kao odgovor, Zakerberg je na svom blogu napisao: „U središtu ovih optužbi je ideja da nam je profit važniji od bezbednosti i dobrobiti korisnika. To jednostavno nije tačno.“ Kompanija se, takođe, sprema za talas novih razotkrivanja pošto je ove nedelje objavila niz tvitova u kojima se neimenovane novinske organizacije optužuju za planiranje kampanje u kojoj bi se otkrili mnogi nezakoniti i neetički potezi kompanije. Kompanija vodi brojne regulatorne i zakonodavne bitke, uključujući pokušaj američke agencije za zaštitu konkurencije da prisili kompaniju na rasparčavanje. Federalna trgovinska komisija Sjedinjenih Država je 2019. godine odredila kompaniji kaznu od 5 milijardi dolara zbog „obmanjivanja“ korisnika o sposobnosti čuvanja ličnih podataka posle jednogodišnje istrage o otkrivanju podataka u aferi Kembridž analitika, gde je britanska kompanija za analizu prikupila milione Fejsbuk profila američkih glasača. U utorak je državni tužilac Distrikta Kolumbija rekao da planira da Zakerberga doda tužbi za zaštitu potrošača u vezi sa slučajem Kembridž analitika.

„To što smo gospodina Zakerberga dodali u našu tužbu nesumnjivo je opravdano i trebalo bi da bude poruka korporativnim liderima, uključujući i izvršnog direktora, da će odgovarati za svoje postupke“, rekao je tužilac. Odgovarajući na komentare državnog tužioca, portparol „Fejsbuka“ je rekao: „Ove optužbe su danas neosnovane kao i pre više od tri godine.“ Ovog meseca Fejsbuk, WhatsApp i Instagram bili su isključeni pet sati nakon rutinskog održavanja, što je poremetilo sve kompanijine usluge, uključujući internu komunikaciju i usluge fizičkog obezbeđenja. „Više od pet sati Fejsbuk nije korišćen za produbljivanje podela, destabilizaciju demokratije, a devojke i žene imale su bolje mišljenje o sebi“, rekla je Haugenova Kongresu.

6505-fejsbuk-planira-da-promeni-ime-u-okviru-rebrendiranja-kompanije