Gramarli unapređuje svojstva za proveru gramatike i stila pisanja

Dok je pažnja usmerena na razvoj i širenje interfejsa zasnovanom na glasu, inovativna kompanija koja koristi veštačku inteligenciju da bi unapredila našu komunikaciju putem pisane reči uspela je da skupi veliku količinu novca za dalji razvoj i napredak iako već ostvaruje izuzetnu zaradu. Naime, govorimo o aplikaciji Gramarli (engl. Grammarly ) koja obezbeđuje skup alata koji svakodnevno koristi 20 miliona ljudi. Gramarli ispravlja gramatičke greške, predlaže bolje izraze i fraze, određuje stil i ton napisanog u zavisnosti od toga ko će čitati tekst. Kompanija je tako uspela da prikupi 90 miliona dolara investicija. Direktor kompanije Bred Huver je potvrdio da će takva ulaganja omogućiti kompaniji da poveća svoju vrednost na više od 1 milijarde dolara pošto je odlučila da poveća broj korisnika tako što će proširiti alate i pojaviti se na više različitih platformi. Danas Gramarli može da se koristi na različitim pretraživačima kao dodatni program, kao veb-aplikacija, kao mobilna ili aplikacija za stone računare i kroz određene programe kao što je Microsoft Office . Oblast u kojoj komuniciramo putem pisane reči svakodnevno se proširuje – razmotrite, na primer, koliko koristimo aplikacije za razmenu poruka, kako privatnih, tako i poslovnih – dakle, zbog toga, očekujte da će Gramarli biti sve prisutniji u različitim programima i aplikacijama.

Pošto se digitalna komunikacija proširuje iz dana u dan, a u poslovanju timovi postaju sve udaljeniji, izuzetno je važno da se ljudi izražavaju razumljivo i jezgrovito. Gramarli danas funkcioniše kao freemium model, odnosno, postoji osnovna verzija koja se korisnicima nudi bez nadoknade i verzija koja se plaća. Ona, osim provere gramatike i provere smislene čitljivosti teksta, korisnicima nudi predloge drugačijeg izbora reči i samog tona pisanja kao i provere plagijata. Takvi korisnici plaćaju između 12 i 30 dolara mesečno za usluge. Huver nije naveo koliko i kojih pretplatnika ima aplikacija i koliko kompanija zarađuje od njih, ali potvrdio je da, kao i u slučaju sličnih programa, većima korisnika ne plaća uslugu. (Naravno, u tom slučaju se javljaju kolačići i sve ostalo što uz to ide, mada kompanija tvrdi da zaradu ne ostvaruje od toga, već isključivo od onih korisnika koji plaćaju uslugu Gramarlija.)

Portparol kompanije tvrdi da ne prodaju niti iznajmljuju podatke svojih korisnika, niti ih ustupaju oglašivačima. Osim što nude freemium model, novac zarađuju od prodaje paketa premijum i poslovne verzije. Gramarli novac zarađuje isključivo od pretplatnika. Treba napomenuti da je kompanija od samog početka stvarala zaradu kad su je, 2009. godine osnovali Aleks Ševčenko i Maks Litvin, koji su nastavili da rade na proizvodu i zaradi kompanije.

Usredsređena je na jednu oblast i ima jednostavnu poruku, a to je da je dostupna samo za engleski jezik i za pisanu reč i ne planira da se proširi na ostale jezike niti na ostale medije, recimo audio. Kompanija okuplja ne samo ogroman broj podataka o ispravnoj gramatičkoj upotrebi već koristi tehnike veštačke inteligencije u oblasti mašinskog učenja i obrade prirodnih jezika. Stalno prikuplja nove reči i izraze i stilove da bi unapredila pomoć koju pruža svojim korisnicima u rešavanju, u suštini, svakodnevnog problema, a to je kako nešto treba pravilno napisati.

Gramarli rešava stvarne izazove sa kojima se ljudi sreću svaki dan kad uzmu uređaj da bi odgovorili na poruku, poslovni ili privatni mejl. Neke velike kompanije pokušavaju da uvedu inovaciju u tu oblast, ali stvaranju intuitivne veštačke inteligencije koja dopunjava naše komunikacijske sposobnosti nije njihov primarni cilj, a kod nekih to uopšte nije cilj. Jedini i jedinstveni cilj Gramarlija je da pomogne ljudima da efikasnije komuniciraju zbog čega, i pored konkurencije, i dalje imaju 20 miliona korisnika svakog dana, što je tri puta više nego 2017. godine.

Ipak, pojavio se izvestan broj konkurenata koji su ponudili slične alate ili pomalo drugačije predloge. Na primer, kompanija „Gugl“ nam nudi predloge o tome šta bismo mogli da napišemo dok pišemo mejl preko uobičajenih rečenica ili saveta. Huver nije zabrinut zbog toga jer je Gramarli dostupan kad god i gde god pišemo. Gramarli planira da se proširi na dodatne platforme i da razvije veći broj alata koji će biti dostupni poslovnim korisnicima i koji će biti u skladu sa njihovim potrebama. Za sada Gramarli ostaje usredsređen na pisani medijum i na engleski jezik, ali proširivaće se skup alata koji će proveravati stil pisanja u različitim odeljcima preduzeća, kao što je odeljak za pružanje usluge klijentima, da bi ostali dosledni u izražavanju i održavali jedinstveni stil kompanije. Gramarli nije sredstvo koje će pisati umesto korisnika već ono koje će ih usmeravati dok pišu.

Sprovedena je i anketa među korisnicima i otkriveno je da su zabrinutiji za upotrebu odgovarajućeg tona koji koriste u pisanoj komunikaciji, što ne čudi, s obzirom na to da se ne mogu koristiti neverbalni elementi komunikacije u prenošenju poruka koji pomažu u jasnijem izražavanju, što se dešava u neposrednoj verbalnoj komunikaciji.

5530-gramarli-unapreduje-svojstva-za-proveru-gramatike-i-stila-pisanja