Gugl zaista ne želi da koristite Microsoft Edge . Evo zašto

Gugl korisnicima pregledača Microsoft Edge prikazuje upozorenje kada pokušaju da instaliraju proširenja или koriste usluge Gugla.
Izgleda da je najnovija verzija pregledača Edge kompanije „Majkrosoft“ izazvala malu pometnju u kompaniji „Gugl“. Pregledači obe kompanije zasnovani projektu otvorenog koda Chrom ium , što znači da dele pozamašne komponente istog koda. Kao rezultat toga, korisnici Edge-a mogu da dodaju korisna proširenja pregledača iz Chrom e или Microsoft prodavnice. Međutim kompanija „Gugl“ bi više volela da korisnici Edge-a nemaju tu mogućnost. Zbog toga „Gugl“ prikazuje upozorenje korisnicima kada posete neku od njenih veb-lokacija pomoću Microsoft Edge -a. To se dešava i kada pokušavate da dodate Chrom e proširenja iz Chrom e prodavnice.

Takva pojava je vrlo zanimljiva jer Edge nije jedini pregledač koji je zasnovan na Chrom ium -u. Postoje ljudi koji redovno koriste Brave, uglavnom zato što ima sve pogodnost Chrom e-a, ali tada vas niko ne prati niti vam prikazuje reklame. Štaviše, nikada im se ne pojavljuju upozorenja kada instaliraju proširenja. Korisnici pregledača Safari, takođe, uživaju u nepostojanju praćenja, blokiranju reklama i identifikacije uređaja.

Međutim, u navedenoj situaciji postoji i doza ironije, a to je da pregledač kompanije „Majkrosoft“ ima vrlo mali deo udela na tržištu, a niko ne primećuje da, i pored toga, može da promeni stanje iz osnove. Kao što je svima dobro poznato, pregledač kompanije „Gugl“ je na prvom mestu, što znači da je 69 procenata korisnika izabralo Chrom e kao pretraživač koji svakodnevno koriste. Firefox se nalazi na drugom mestu i ima oko 10 procenata korisnika. Safari je na trećem mestu i uglavnom je ograničen na Mac i iOS korisnike. Edge se u tom popisu uopšte ne pojavljuje.

Ako imate to na umu, možete da se zapitate zašto je kompanija „Gugl“ toliko zabrinuta zbog Edge-a.

Odgovor je prilično jednostavan i, bez obzira na to šta kompanija kaže, takva zabrinutost nema nikakve veze sa bezbednošću na mreži. „Gugl“ zarađuje novac prikazujući ciljane oglase, prvenstveno na Guglovom pretraživaču i to tako što prikuplja informacije o vama i prati skoro sve što radite na mreži i očigledno je da je kompanija zaista dobra u tome. Chrom e to omogućava iz nekoliko razloga. Prvi je jednostavan: Google nije podrazumevani pretraživač za Microsoft Edge , već je to Bing. Naravno, neki od korisnika računara nemaju pojma šta je Bing osim da je to prezime jednog lika iz serije Prijatelji. U stvari, to je pretraživač na kome „Majkrosoft“ prodaje oglase. Zapravo, iako je Microsoft Ads na dalekom četvrtom mestu, iza Gugla, Fejsbuka i Amazona, sve više napreduje u oglašavanju koje je zasnovano na rezultatima pretraživanja.

Drugo, svaki put kad se prebacite na drugi pregledač, postoji mnogo veća verovatnoća da ćete koristiti alat za blokiranje oglasa или tehnologije za praćenje koji Guglu otežavaju unovčavanje vaših podataka. Kao najvećoj svetskoj reklamnoj platformi, takve prepreke predstavljaju priličan problem. Pri tom, kompanija želi da kontroliše celokupno korisničko iskustvo kako bi osigurala da ništa ne stoji između korisnika i oglasa koje želi da prikazuje. I konačno, ipak je u pitanju „Majkrosoft“. Ako postoji neka kompanija koja ima moć da ukrade udeo na tržištu od „Gugla“, onda je to verovatno kompanija koja je u jednom trenutku kontrolisala 95 procenata celokupnog saobraćaja na internetu pomoću pregledača Internet Explorer. Treba da napomenemo i to da je „Majkrosoft“ jedna od retkih kompanija koja poseduje novac i bazu korisnika zbog čega je sasvim moguće da bi „Majkrosoft“ mogla da preotme veliki deo udela na tržištu pregledača od kompanije „Gugl“.

5760-gugl-zaista-ne-zeli-da-koristite-xa-microsoft-edge-xa-evo-zasto