Kompanija „Tesla“ će ove godine imati potpuno autonomna vozila, rekao je direktor Ilon Mask u video-snimku koji je prikazan na kineskoj konferenciji o veštačkoj inteligenciji u Šangaju. To se može postići sa već postojećom tehnologijom u samoj kompaniji. „Potpuno sam siguran da ćemo ove godine imati potpuno funkcionalna autonomna vozila petog nivoa“, rekao je. „Smatram da ne postoje bazični izazovi sa kojima bismo morali da se suočimo da dostignemo peti nivo autonomnih vozila.“ Malih problema ima, napomenuo je Mask, ali ne u pogledu rešavanja nekih problema, već u pogledu sastavljanja sistema, ali čak i onda kad se ceo sistem uspostavi, neke manje prepreke se mogu pojaviti.
Što se tiče određivanja nivoa autonomnosti vozila treba napomenuti da se nulti nivo odnosi na vozila kojima u potpunosti upravlja čovek, dok kod vozila na petom nivou autonomnosti, vozilu uopšte nije potrebna ljudska kontrola. Za sada se isporučuju vozila koja su na drugom ili trećem nivou. Na četvrtom nivou vozilo je autonomno, ali samo u određenim okolnostima i na određenim putevima. Naravno, postizanje petog nivoa autonomnosti lako je u kontrolisanim uslovima, ali nemoguće je takva vozila isporučiti klijentima. Uz to, postoje i mnogobrojne regulative i zakoni koji bi trebalo da regulišu pojavljivanje takvih vozila na ulicama. Dakle, Maskovu izjavu da je kompanija vrlo blizu stvaranja u potpunosti autonomnih vozila ne treba shvatiti kao čvrsto obećanje da će i biti isporučena kupcima ove godine.
Ipak, treba napomenuti da je kompanija „Tesla“ najsposobnija da istovremeno brzo uči iz neverovatno velike količine podataka i da sve naučeno ponudi svojim klijentima. Kompanijina tehnologija autonomnih vozila je trenutno najbolja koja se isporučuje i napreduje brže od bilo kog drugog proizvođača automobila. (Moji prijatelji su koristili kompanijinu autopilot tehnologiju da bi prešli nekoliko desetina hiljada kilometara. Jedan je pustio da ga njegov automobil tesla vozi od Los Anđelesa do Las Vegasa, ali pri tom je zaglavio voćku na volanu koja je simulirala ljudski dodir.)
Iako autopilot tehnologija kompanije „Tesla“ nije savršena i iako je Mask vrlo napadno promoviše, ipak tehnologija uči brže i bolje dok prelazi sve više kilometara nego što je to slučaj sa njenim konkurentima.
Mask je spomenuo situacije u realnom okruženju koje su u slučaju njegovih vozila kritične, odnosno, kako on kaže, vrlo kompleksne i čudne. Svaka simulacija koju naprave, dodaje, predstavlja tek jedan podskup kompleksnosti u realnom okruženju. Mask je rekao da je autopilot tehnologija u suštini „glavni deo celokupnog sistema“ i napomenuo da je ona glavni pokretač svih vrednih aktivnosti u kompaniji. Zbog toga se u nju ulažu i najveća sredstva još od 2016. godine, ali i da je pored toga kupci ne mogu u potpunosti koristiti. Pri tom, kad se dostigne autonomnost vozila petog nivoa i kad takva vozila budu isporučena, neće biti potrebna dodatna nadogradnja sistema.
Na kraju je izjavio da je potpuno uveren da se taj rezultat može postići pomoću hardvera koji je u potpunosti dostupan u kompaniji, a da bi se postigao peti nivo autonomnosti potrebno je samo napraviti neka podešavanja i usavršavanja softvera.