Kineski plan o korišćenju vozila na električni pogon postaje ozbiljniji. Pošto država namerava da potpuno prestane sa prodajom vozila sa pogonom na fosilna goriva, zakonodavci se trenutno bave određivanjem presudnog datuma. Kina predstavlja najveće tržište za automobilsku industriju jer je prošle godine prodato 28,03 miliona automobila, što je za 13,7% više nego 2015. Država neprestano podstiče domaću automobilsku industriju u proizvodnji električnih vozila, a osim toga, dozvolila je inostranim proizvođačima da se udruže sa domaćim pod uslovom da se bave samo planovima za stvaranje novih električnih vozila. Vlada je, takođe, napravila i nekoliko programa koji bi podstakli i proizvođače originalnih delova dodeljivanjem subvencija. Sve to bi trebalo da ohrabri i pokrene prodaju električnih vozila u Kini. Konačno, proizvođači automobila, u jednom trenutku, neće moći da posluju u državi ako i dalje budu prodavali vozila sa dvojnim pogonom – na fosilna goriva i na struju.
Takve odluke smo već čuli nekoliko puta sa nekoliko različitih strana. Francuska je, na primer, izjavila da će obustaviti prodaju vozila na fosilna goriva do jula 2040. godine. Velika Britanija je odredila sličan datum. Protivnici napominju da je zabrana prodaje vozila sa pogonom na fosilna goriva prilično nepraktična pošto bi izvršila dodatni pritisak na već prilično opterećen lanac snabdevanja jer ne treba zaboraviti da su zalihe litijuma za litijum-jonske baterije ograničene. Proizvođači automobila se, međutim, ne obaziru na takva upozorenja i potpuno su spremni da svoju proizvodnju u potpunosti prilagode pravljenju električnih vozila. Fabrika Volvo, recimo, priprema se za proizvodnju električnih или hibridnih automobila. Pošto je Kina najveće automobilsko tržište, njena odluka o datumu zabrane predstavljaće i globalno pomeranje automobilske industrije prema proizvodnji električnih vozila zbog čega će proizvođači morati da se posvete strateškom planiranju poslovanja, kako u inostranstvu, tako i u zemlji.