Ako se setimo svih igrica i igračaka od robota kompanije LEGO, koji se mogu programirati, do mobilnih aplikacija, kao što je Hopscotch, moramo priznati da je deci pružen ogroman broj mogućnosti da nauče kako da programiraju. Međutim, kad su u pitanju odrasli, možemo reći da mogućnosti koje im se pružaju da nauče programiranje izgledaju kao klasično školsko predavanje kome, naravno, nedostaje malo zabave. Zbog toga kompanija Google, poslednjih devet meseci pokušava da takvo stanje izmeni i izgleda da joj je pošlo za rukom pošto je objavila mobilnu igricu Grasshopper ( skakavac) s namerom da omogući odraslima da se upoznaju sa osnovnim principima pisanja kodova, odnosno, programiranja. Iako je već pet hiljada ljudi dobilo potvrdu da je uspešno završilo kurs na kojem su savladali osnove programskog jezika JavaScript u ovoj igrici dok je još bila u fazi testiranja, pretraživački gigant ju je objavio i prvi put učinio dostupnom u sredu. Igrica se može instalirati na platformama iOS i Android i dolazi iz Oblasti 120, kompanijine interne radionice za eksperimentalne projekte.
Dok je kompanija razvijala igricu, usredsredila se na tri glavne i najvažnije prepreke koje sprečavaju odrasle da nauče programiranje, a to su vreme, pristup i novac. Prva prepreka je od presudne važnosti. Kad je kompanija ispitala hiljade odraslih ljudi zbog čega su prestali da se bave kodiranjem, najčešći odgovor je bio da im je ponestalo vremena. Kreatori aplikacije su mislili da bi pretvaranje lekcija iz programiranja u igru na pametnom telefonu olakšalo ljudima organizaciju zgusnutog vremenskog rasporeda. Mnogi korisnici nađu nekoliko slobodnih trenutaka dok se odmaraju nakon radnog dana ili leže na krevetu da bi učili kako da programiraju.
Većina ljudi koji žele da nauče kako da kodiraju nadaju se da će na taj način unaprediti svoju karijeru, što je izjavila većina korisnika u sprovedenom istraživanju. Njihovi motivi su sasvim opravdani jer najtraženiji poslovi u 2018. godini prema društvenoj mreži LinkedIn zahtevaju veštine i znanja za razvoj mobilnih aplikacija, zatim, računarstva u oblaku i inženjera podataka, dok je 2017. godine, prema kompanijama PayScale i CNN, najbolji posao u Sjedinjenim Državama bio „programer mobilnih aplikacija“.
Ova igrica neće od vas napraviti programerskog čarobnjaka preko noći, ali upoznaće vas sa osnovama programiranja kroz jezik JavaScript, što će vam omogućiti da odlučite da li je kodiranje pravi način promene posla. Imajući to u vidu, kompanija se povezala sa organizacijama Coursera i LaunchCode da bi pomogla igračima koji žele da nastave da se bave kompjuterskom naukom, pošto završe igricu, da pronađu odgovarajuće kurseve i programe. Predložena obuka trebalo bi da bude prirodan korak napred posle završetka igrice.
Grasshopper aplikacija je jednostavna i laka za korišćenje. Kad je instalirate, sami odlučujete o tome koliko često želite da vežbate programiranje. Možete da birate između svakodnevne vežbe, ili možete da vežbate svakog drugog dana, dva puta nedeljno, ili da jednostavno isključite podsetnik. Kao i kod mnogih igrica koje su napravljene da bi podučavale ljude pisanju kodova, i ovde postoje vežbanja koja vam nude da ubacite deo koda da biste stigli do određenog cilja. U jednoj od demonstracija aplikacije, od korisnika se tražilo da ubaci ispravan kod da bi dovršio sliku francuske zastave, gde je svaki red koda dodavao novu boju slici. Aplikacija često korisnicima postavlja zadatke da bi utvrdila da li su razumeli principe koji su se pojavili u različitim lekcijama. Blagonaklon i prijateljski raspoložen skakavac Grejs – nazvan po Grejs Hoper, jednoj od pionira kompjuterske industrije – daje podršku igračima i podstiče ih dok prelaze sa jednog na drugi nivo.
Naravno, kompanija Google nije prva koja je od predavanja napravila igru, niti je prva koja je takvu aplikaciju napravila za mobilne telefone. Hopscotch i Lightbot su aplikacije namenjene deci, ali to ne znači da i odrasli ne mogu iz njih da nauče osnove programiranja. Na veb-sajtu Codecademy možete pronaći besplatne kurseve popularnih jezika kao što su JavaScript, Python i Ruby, dok je aplikacija kompanije Google specijalizovana samo za JavaScript.
Igrica Grasshopper ne pokušava da zameni servise kao što je Codecademy, već samo želi da obezbedi uvod u programiranje onima koji su suviše uplašeni da prvi put pokušaju da napišu neki kod. Odrasli obično odustanu jer im neko saopšti da je programiranje ili pisanje kodova suviše komplikovano ili jednostavno ne znaju odakle da krenu. Aplikacija im, u tom slučaju, služi kao odskočna daska.