Kompanija „Majkrosoft“ obavila ozbiljnu kupovinu

„Majkrosoft“ je kupila kompaniju Activision Blizzard, poznatu po najpopularnijim računarskim igrama, kao što su Call of Duty, World of Warcraft i Candy Crush za približno 70 milijardi dolara. To je do sada najveće preuzimanje u tehnološkom sektoru i sektoru računarskih igara. Kompanija „Majkrosoft“ je rekla da će ugovor vredan 68,7 milijardi dolara isplatiti u gotovini. Ova poslovna transakcija daleko nadmašuje njenu prethodnu kupovinu iz 2016. godine, kada je preuzela poslovnu mrežu LinkedIn za 26 milijardi dolara. Kompanija napominje da će joj ovaj poslednji poslovni potez omogućiti da stvori osnovnu građu za metaverzum To je najveći posao u istoriji tehnoloških transakcija, koji je nadmašio 67 milijardi dolara koje je kompanija Dell platila za kupovinu giganta za digitalno skladištenje podataka EMC , 2015. godine. Kupovina će omogućiti proizvođaču Xbox konzole da postane treća najveća kompanija za proizvodnju računarskih igara na svetu po prihodu iza kineskog „Tencenta“ i japanskog „Sonija“, proizvođača PlayStation konzola za igre. „Igre su najdinamičnija i najuzbudljivija kategorija zabave na svim platformama danas i igraće ključnu ulogu u razvoju platformi u metaverzumu“, rekao je Satja Nadela, predsednik i izvršni direktor „Majkrosofta“. „Napravili smo značajna ulaganja u sadržaj svetskog kvaliteta, zajednicu i oblak da bismo započeli novu eru igara koja stavlja igrače i kreatore na prvo mesto i čini igranje bezbednim, inkluzivnim i dostupnim svima.“ Poslovna transakcija je obavljena posle burnog perioda za kompaniju Activision Blizzard, koja ima 10.000 zaposlenih širom sveta, tržišnu vrednost od oko 50 milijardi dolara i tri franšize od milijardu dolara za računarske igre i koja se bori sa nizom optužbi za nedolično ponašanje i diskriminaciju. Kompanija je u ponedeljak saopštila da je otpustila više od tri desetine zaposlenih i disciplinski kaznila još 40 od jula prošle godine kako bi odgovorila na optužbe. Bobi Kotik, izvršni direktor kompanije Activision Blizzard, i dalje će voditi odsek koji se bavi računarskim igrama, koji će, kada se pridruži „Majkrosoftu“, omogućiti da celokupna kompanija vodi 30 internih studija za razvoj igara. Kompanija „Majkrosoft“ je rekla da je sklopila ugovor zbog toga što smatra da je snaga kompanije Activision Blizzard u tome što se sektor mobilnih igara sve brže razvija. Danijel Ajvs, analitičar za tehnologiju i medije u američkoj firmi Wedbush, je rekao da, iako će ugovor takvog obima prirodno privuci pažnju regulatora, „Majkrosoft“ će na kraju dobiti odobrenje jer nije pod istim nadzorom i pritiskom kao rivali iz Silicijumske doline, kao što su kao što su „Fejsbuk“, „Amazon“, „Epl“ i „Gugl“. „Očekujemo da će ovaj dogovor na kraju umiriti regulatore“, rekao je Ajvs u napomeni za investitore. „Međutim, pojaviće se neki uobičajeni problemi, kako sa Vašingtonom, tako i sa Briselom, što je neizbežno s obzirom na vrednost samog ugovora.” Ajvs je rekao da će ovaj ugovor pomoći da se značajno osnaži kompanijina strategija za pridobijanje potrošača iako je Nadela postigao ogroman uspeh u pokretanju „Majkrosoftovih“ poslovnih ponuda, kao što je odeljenje u oblaku predvođeno Azurom i Ofisom 365. „Kupovina kompanije Activision će pomoći da se ubrzaju „Majkrosoftovi“ obimniji poduhvati u razvoju računarskih igara jer će, kako mi mislimo, one biti prve koje će ostvariti određene prihode u metaverzumu“, rekao je on. „S obzirom na to da su akcije Activisiona bile pod velikim pritiskom u poslednjih nekoliko meseci, kompanija je u tome videla priliku za sticanje jedinstvene imovine koja može da unapredi njenu potrošačku strategiju.“ Računarske igre su izvojevale pobedu u pendemiji jer su zatvaranja širom sveta naterala ljude da se okrenu takvoj zanimaciji kako bi ublažili dosadu, što je zauzvrat izazvalo naglo povećanje sklapanja poslova u tom sektoru. Prošle nedelje, kompanija Take Two Interactive, proizvođač popularnih video-igara, uključujući franšizu Grand Theft Auto, kupila je kompaniju Zinga, najpoznatiju po naslovima FarmVille i Harry Potter, za 12,7 milijardi dolara i tako stvorila globalnog giganta za konzole i mobilne igre.

6671-kompanija-majkrosoft-obavila-ozbiljnu-kupovinu