Društvena mreža Fejsbuk preduzima niz mera predostrožnosti uoči američkih predsedničkih izbora 2020. godine, najavio je izvršni direktor Mark Zakerberg u četvrtak ujutro, a jedna od tih mera direktno utiče na to kako će obe kampanje moći da se oglašavaju na Fejsbuku. „Blokiraćem“ nove političke oglase kao i one koji se bave opštim političkim pitanjima tokom poslednje nedelje kampanje“, naveo je Zakerberg u objavi na Fejsbuku. „Tokom poslednjih dana izbora, možda nećemo imati dovoljno vremena za razmatranje i odobravanje или osporavanje novih zahteva za oglašavanje. Dakle, u nedelji pre izbora, nećemo prihvatiti nove političke oglase niti one koji se bave opštim političkim temama“, dodao je Zakerberg. Nekoliko sati posle njegove objave, Trampova kampanja kritikovala je novu politiku Fejsbuka u izjavi koja se pojavila u jednom istaknutom i cenjenom časopisu.
„U poslednjih sedam dana najvažnijih izbora u našoj istoriji, predsedniku Trampu će biti zabranjeno da se brani na najvećoj platformi u Americi“, rekla je Samanta Zager, zamenik državnog sekretara za štampu Trampove kampanje. „Kada milioni glasača budu donosili odluke, predsednika će ućutkati mafija iz Silicijumske doline, koja će istovremeno dozvoliti korporativnim medijima da prikazuju svoje pristrasne oglase da bi naterali glasače u državama koje imaju ključni značaj da promene svoj stav.“
Fejsbuk će i dalje prikazivati političke oglase, kako za obe predsedničke kampanje, tako i za razne kampanje vezane za izbore tokom nedelje koja prethodi izbornom danu. „Oglašivači će moći da nastave sa prikazivanjem onih oglasa koje su počeli da objavljuju pre poslednje nedelje i da prilagode ciljne grupe tih oglasa“, rekao je Zakerberg, „jer će ti oglasi već biti transparentno objavljeni u našoj biblioteci oglasa, tako da svako, uključujući novinare i one koji su zaduženi za proveru činjenica, može da ih pregleda.“
Promena u načinu političkog oglašavanja dolazi usred niza mera koje Fejsbuk preduzima uoči izbora 2020. godine. Jedna od takvih mera usmerena je na dva predsednička kandidata i njihove kampanje: „Ako bilo koji kandidat или kampanja pokuša da proglasi pobedu pre nego što se prikupe svi rezultati, dodaćemo oznaku njihovoj objavi koja obaveštava korisnike da zvanični i konačni rezultati još uvek nisu dostupni i uputiće ih ka stranici na kojoj mogu da ih saznaju“, izjavio je Zakerberg. Prema njegovim rečima, društvena mreža je preduzela taj korak jer se očekuje „period mnogobrojnih tvrdnji i kontra-tvrdnji dok traje obračunavanje konačnih rezultata“.
S obzirom na to da se pandemija koronavirusa i dalje širi u Sjedinjenim Državama, očekuje se da će mnogo više glasača glasati poštom tokom predstojećih predsedničkih izbora. Zbog toga, moguće je da rezultati neće biti zvanično objavljeni odmah posle izbornog dana, odnosno 3. novembra. Ako bilo koji kandidat или njegova kampanja pokuša da proglasi pobedu pre dolaska zvaničnih rezultata, Fejsbuk će obeležiti takve objave. Izgleda da je još jedna mera koju preduzima Fejsbuk direktnije usmerena na Trampa: „Pridružićemo informativnu oznaku svakom sadržaju koji ima nameru da negira ishod izbora или koji raspravlja o legitimitetu metoda glasanja; na primer, onaj u kome se tvrdi da će zakonite metode glasanja dovesti do izborne prevare.“
Tramp je nekoliko puta potpuno neosnovano tvrdio da će glasanje poštom dovesti do sveopštih izbornih prevara, iako je predsednik na nedavnim izborima lično glasao poštom i podsticao svoje pristalice da glasaju poštom. Mere su, rekao je Zakerberg, usmerene na „podsticanje izlaska na glasanje, povezivanje ljudi sa merodavnim informacijama i borbu protiv dezinformacija“. Posebno je istakao da će Fejsbuk podržati te mere uoči izbora. „Da bismo obezbedili postojanje jasnih i doslednih pravila, sada ne planiramo da unosimo dodatne promene u našu politiku koja se odnosi na izborno oglašavanje sve do zvaničnih objava rezultata“, rekao je Zakerberg.
Bajdenova kampanja nije želela da komentariše postupke Fejsbuka.