Pet tehnoloških trendova koji će iz osnova promeniti obrazovanje 2020. godine

Jedan siguran pokazatelj da je EdTech ozbiljan posao je broj milijardera koje je taj sektor stvorio. Prema kompaniji Deloitte, kinesko tržište obrazovanja trebalo bi da dostigne vrednost od 715 milijardi dolara do 2025. godine i odgovorno je za stvaranje sedam novih milijardera. Najbogatiji je Li Jongsin, koji vodi kompaniju Offcn Education Technology , koja pruža obuku na mreži i van mreže za pojedince koji žele da polažu ispite za državnu službu, ali ima i drugih EdTech poslovnih lidera. Ovde ćemo razmotriti najvažnije tehnologije koje podržavaju EdTech revoluciju, kao i pet najistaknutijih tehnoloških trendova koji treba da promene obrazovanje u 2020. godini.

Ključne tehnologije koje podržavaju EdTech revoluciju

Diskusija o vrhunskim trendovima koji će promeniti obrazovanje mora da počne od tehnologija koje će uticati na te trendove. Veštačka inteligencija i dalje će popunjavati praznine u učenju i podučavanju i pomoći personalizaciji i usmeravanju obrazovanja. Dok učenici sarađuju sa uređajima povezanim na internet stvari i drugim digitalnim alatima, prikupljaće se podaci. Ti veliki podaci i njihova analiza su od koristi za personalizovano učenje, određivanje mogućih intervencija i efikasnih alata. Proširena stvarnost, uključujući virtuelnu i mešovitu stvarnost, pomaže u stvaranju različitih mogućnosti učenja koje mogu još više angažovati učenike. Obrazovanje sve više postaje mobilno, a obrazovne institucije pronalaze načine kako da poboljšaju iskustvo učenika primenom rešenja mobilne tehnologije. Naravno, za ovu tehnologiju je potrebna mreža koja je sposobna da podnese zahteve saobraćaja, a 5G tehnologija će omogućiti korišćenje moćnih novih mogućnosti mobilnih podataka. Konačno, blockchain tehnologija nudi obrazovnim institucijama sredstvo za čuvanje i obezbeđivanje evidencija o učenicima.

Pet najvažnijih tehnoloških trendova koji će promeniti obrazovanje 2020. godine

1. Pristupačnije obrazovanje

Ne postoje samo finansijska pitanja kada govorimo o tome koliko je obrazovanje pristupačno. Ujedinjene nacije procenjuju da u svetu postoji više od 263 miliona dece koja ne dobijaju redovno obrazovanje. Iako postoji mnogo razloga za takvu statistiku, kao što je pristup određenoj obrazovnoj ustanovi, postoje i problemi sa odgovarajućim materijalima, smeštajnim prostorijama i još mnogo toga. Onlajn učenje omogućuje da obrazovanje bude dostupno čak i onima u udaljenim oblastima, ali olakšava i deljenje nastavnog plana i programa bez obzira na državne granice. EdTech rešenja mogu da prevaziđu mnoge uobičajene prepreke za kvalitetno obrazovanje.

Tehnologija može da poboljša pristup obrazovanju. Digitalnim udžbenicima kojima možete da pristupite 24 sata dnevno 7 dana u nedelji neće biti potreban prevoz da bi stigli do obrazovnog objekta или biblioteke. Digitalne kopije je relativno jeftinije napraviti, tako da naknade za udžbenike u digitalnoj verziji ne bi bilo toliko visoke kao u slučaju fizičkih verzija koje koštaju više. Slično tome, prevođenje fizičkih udžbenika na različite jezike nije isplativo izdavačima kada proizvode samo fizičke kopije knjiga. Digitalne verzije čine ove prevode mnogo izvodljivijim.

U svakoj učionici sede učenici koji uče različitom brzinom, što se naziva diferenciranim učenjem. Nove tehnologije omogućavaju učenicima da učenje prilagode svojim ličnim potrebama. Takvo učenje se zasniva na ritmu učenja svakog pojedinca, gde učenici mogu da se kreću i pregledaju materijal brzinom koja im je odgovara, što je mnogo lakše postići kada koriste tehnologiju. Postoje i tehnološka rešenja za učenike sa posebnim potrebama i sa problemima u učenju.

2. Bolji uvid u proces učenja zasnovan na podacima

Baš kao i u drugim oblastima društvene aktivnosti, tehnologija može da pomogne obrazovnim ustanovama i nastavnicima da budu efikasniji. Analizom podataka o tome kako se koriste digitalni udžbenici или obrazovna tehnologija, mogu se dobiti vredni uvidi zasnovani na podacima za unapređenje učenja, kao i informacije za donošenje odluka o tome koji alati nisu efikasni. Tehnologija, uključujući velike podatke, mašinsko učenje i veštačku inteligenciju, takođe će omogućiti dublju personalizaciju sadržaja za obrazovne potrebe pojedinca. Na nivou univerziteta, podaci se više ne uklapaju u Excel tabele pojedinih odeljenja, već se konsoliduju na nivou institucije, tako da se može obaviti detaljnija analiza. Uz pomoć uvida zasnovanih na podacima da bi se lakše uočilo gde je učenicima potrebna veća podrška i kakva je podrška potrebna, nastavnici imaju više vremena da podstaknu studente i promene život.

3. Personalizovanije obrazovanje

Iako personalizovano obrazovanje nije nov koncept, mnogo ga je lakše postići uz pomoć tehnologije. Današnje učionice su raznolike i složene, a pristup tehnologiji pomaže da se potpunije zadovolje potrebe svakog učenika. Tehnološki alati mogu da oslobode nastavnike od administrativnih zadataka kao što su ocenjivanje i testiranje kako bi mogli više da se posvete svakom pojedinačnom učeniku. Nastavnici mogu da pristupe raznim alatima za učenje kroz tehnologiju kako bi učenicima omogućili raznovrsno obrazovno iskustvo izvan utvrđenog nastavnog plana i programa.

4. Zanimljivije obrazovanje

Proširena stvarnost, koja obuhvata virtuelnu i mešovitu stvarnost, donosi zanimljivija i neposrednija iskustva u učenju bez obzira gde se nalazite. Lekcija o drevnom Egiptu doslovno može oživeti kada učenik stavi VR uređaj i krene u obilazak digitalne verzije tog vremenskog perioda. Učenici mogu doživeti aktuelne događaje kroz proširenu stvarnost, kao što je kretanje među kampovima sirijskih izbeglica. Ova tehnologija omogućava učenje kroz praksu. Učenici su navikli da koriste glasovne interfejse kod kuće kada pitaju Aleksu da definiše reč dok rade domaće zadatke, ali ta tehnologija može da podrži učenje i poboljša obrazovanje na druge načine. Roboti mogu da drže predavanja putem razgovora i uključe učenike u učenje pomoću komunikacijskih alata koje su navikli da koriste kao što je onaj koji nudi CourseQ. Konačno, ako roboti mogu proces učenja da učine privlačnijim za učenike i smanje radno opterećenje nastavnika, njihova upotreba u obrazovanju će i dalje rasti.

5. Više automatizovanih škola

Mnoge škole se već́ oslanjaju na онлајн procene koje su fleksibilne, interaktivne i mogu se lako prikazati. Automatizacija će nastaviti da unosi izmene u škole dok se ugrađuju pametniji alati, uključujući tehnologiju prepoznavanja lica za prikupljanje podataka o pohađanju nastave, autonomnu analizu podataka za donošenje odluka o primeni rešenja u učenju, tako da nastavnici ne treba da analiziraju podatke i pomažu u automatizaciji administrativnih zadataka. Kada učenik koristi tehnologiju na mreži, ostavlja digitalni otisak koji daje podatke za obavljanje analize učenja. Automatizacija će, takođe, pomoći u kontroli troškova zgrade automatskom kontrolom sistema osvetljenja i grejanja или hlađenja i pomoći učenicima da budu bezbedni pomoću automatizovanih školskih bezbednosnih sistema.

5666-pet-tehnoloskih-trendova-koji-ce-iz-osnova-promeniti-obrazovanje-2020-godine