Универзитети користе вештачку интелигенцију да би спречили преписивање на испитима

Све неодољиво подсећа на језиве сцене из Великог брата. Универзитети све више користе компјутерске програме да би надзирали студенте који полажу испите. Да ли ће тестирање тако изгледати у будућности? Образовне институције широм света су због пандемије брзо усвојиле софтвере за надзирање испита, као што су Examplify, ExamSoft и ProctorU. Технологија за надзирање студената током испита омогућава да се прате сви они који полажу испите ван факултета. Студенти могу да полажу испите у својим домовима уместо да неко дежура у просторији у којој се иначе организују испити. Неки програми једноставно омогућавају испитивачу да даљински надгледа студенте.

Савременији и аутоматизованији софтвери за надзирање испита преузимају контролу над рачунаром студента да би надгледали и онемогућили сумњиве активности. Ти програми често користе вештачку интелигенцију која прати и испитује понашање студената на испиту. Недавни истраживачки рад бави се етиком аутоматизованог надзора испита. Испрва смо мислили да такви програми могу много да понуде, али схватили смо да њихово коришћење доводи до одређених опасности и ризика.
Неке образовне институције тврде да су технологије надзирања испита неопходне да би се спречило преписивање. Неке друге институције и студенти су забринути због прикривених опасности.

Због тога су студенти су организовали протесте, покренули петиције и поднели тужбе. Сматрају да такав онлајн надзор током испита доводи до дискриминације и представља својеврсно узнемиравање и да их неодољиво подсећа на Великог брата. Неке компаније које се баве споменутом технологијом узвратиле су на нападе и у покушајима да угуше протесте студената, поднеле су тужбе против оних који их критикују.

Шта софтвер ради?

Аутоматизовани програми за надзирање испита нуде алате испитивачима да би се спречило преписивање. Програми могу да прикупљају системске информације, блокирају приступ мрежи и анализирају коришћење тастатуре. Многи могу да преузму контролу над камерама и микрофонима рачунара да би снимили испитанике и њихово окружење. Неки програми користе вештачку интелигенцију да „означе“ сумњиво понашање. Алгоритми за препознавање лица проверавају да ли студент још увек седи и да ли је неко други ушао у просторију. Програми такође идентификују шапутање, нетипично куцање, необичне покрете и друге облике понашања који би могли да укажу на то да студент покушава да преписује.

Пошто програм „означи” одређено понашање, испитивачи могу даље да истражују тако што ће погледати сачуване видео и аудио записе и испитати студента.

Зашто се користити софтвер за праћење полагања испита?

Софтвер за аутоматизовано праћење полагања испита настоји да смањи преписивање на испитима који се спроводе на даљину – што је неопходно током пандемије. Све док се испити поштено и исправно полажу, одржаће се вредност стеченог знања и вештина, а, поред тога, истиче се значај интелектуалног поштења. Испити су кључни део захтева за стицање дипломе у професионалним областима, као што су медицина и право. Поштени студенти се због преписивања налазе у неповољном положају. Ако се преписивање не контролише, таква ситуација би могла да подстакне и поштене студенте да преписују. Компаније које продају софтвер за праћење полагања испита тврде да њихови алати спречавају преписивање и омогућавају да сви студенти буду у истом положају. Међутим, рад који смо претходно споменули, доводи у питање све предности које су компаније навеле.

Дакле, какви се проблеми јављају?

Безбедност

Проценили смо софтвер и открили да се помоћу једноставних техничких трикова могу заобићи многе заштите против преписивања. Дакле, програми и њихови алати могу да пруже само ограничене предности. Захтевати од студената да инсталирају софтвер са тако моћном контролом над рачунаром представља безбедносни ризик. У неким случајевима, софтвер потајно остаје присутан на рачунару чак и након што га студенти уклоне са рачунара.

Приступ

Неки студенти можда немају приступ одговарајућим уређајима и брзим интернет везама које софтвер захтева. То доводи до техничких проблема који изазивају стрес и узнемиреност. У једном случају, 41 проценат студената је имао техничке проблеме.

Приватност

Праћење оњалн испита ствара проблеме са приватношћу. Ако постоји могућност видео-снимања, то значи да испитивачи могу да виде домове студената и да им детаљно прегледају лице, а да то нико не примети. Такво праћење, које нарушава интиму студената и које се снима да би се потенцијално поново прегледало, значајно се разликује од традиционалног дежурања на испиту.

Правичност и пристрасност

Софтвер за праћење испита изазива значајну забринутост у погледу правичности. Алгоритми за препознавање лица у софтверу који смо проценили нису увек прецизни. Још један рад који тек треба да буде објављен открио је да алгоритми које користе главни произвођачи са седиштем у Сједињеним Државама мање прецизно идентификују лица тамније него светлије пути. Таква скривена дискриминација може да допринесе јачању друштвених предрасуда. Многи други су пријавили сличне проблеме у софтверу за праћење испита и технологији препознавања лица уопште.

Алгоритми за праћење испита имају још један недостатак. Наиме, могу погрешно да означе нетипичне покрете очију или главе код оних који полажу испит. То би могло да доведе до неоправданих сумњи о студентима који нису неуротипични (чије понашање није уобичајено) или који имају својствене стилове полагања испита. Чак и без аутоматизованог надзора, испити су већ стресни догађаји који утичу на наше понашање.

Истрага неоснованих сумњи

Образовне институције често могу да бирају које ће аутоматизоване функције користити, а које ће искључити. Компаније које производе такве софтвере за праћење испита могу да инсталирају „ознаке“ којима управља вештачка интелигенција тако да оне не буду доказ преписивања, већ само поводи за истрагу могућег преписивања, које институција према сопственој процени може да испита. Међутим, истраживање и испитивање студената само по себи може да буде неправедно и трауматично када се заснива на неоснованим сумњама које су генерисале машине.

Ширење надзора

Коначно, аутоматизовано праћење испита може да постави много шира питања. Расте забринутост јавности око надзора и аутоматизованог доношења одлука. Требало би да будемо опрезни када уводимо потенцијално штетне технологије, посебно када нам се намећу без нашег стварног пристанка.

Шта би требало да урадимо?

Важно је да пронађемо методе за поштено управљање испитима на даљину. Нећемо увек моћи да заменимо испите неким другим поступцима процене знања. Без обзира на то, институције које користе софтвер за аутоматизовани надзор морају да преузму одговорност. Дакле, треба сасвим детаљно да објасне студентима како технологија функционише и шта се може догодити са њиховим подацима. Испитивачи би такође могли да понуде смислене алтернативе уобичајеном полагању испита. Понуда алтернатива је од суштинског значаја за давање информисаног пристанка. Док алати за праћење испита наизглед нуде право решење, институције морају пажљиво да одмере ризике које са собом носи технологија.

6544-univerziteti-koriste-vestacku-inteligenciju-da-bi-sprecili-prepisivanje-na-ispitima