Univerziteti počinju da izgledaju mnogo drugačije

Tokom pandemije, institucije visokog obrazovanja su naučile neke lekcije i počele da odbacuju zastarelu praksu. Univerziteti u Velikoj Britaniji su, 2021. godine, bili primorani da zastanu i malo razmisle. Globalne pobune, prelazak na onlajn učenje i pandemija primorali su profesore i studente da promene svoje ponašanje. Međunarodne konferencije, koje su na jednom mestu okupljale ljude sa svih strana sveta, ali često su bile nedostupne ljudima koji su imali privatnih obaveza ili nisu imali dovoljno sredstava, jednostavno su nestale. Okupljanje velikog broja studenata u loše provetrenim salama za predavanja nije dolazilo u obzir. Spomenici podizani u čast nadmoćne bele rase i bivših robovlasnika nikako se nisu slagali sa kulturom inkluzivnosti koju univerziteti teže da postignu. Sama pandemija je otkrila potrebu za iskrenim razmišljanjem o nedostatku poverenja javnosti u „stručnjake“. Univerziteti će se u 2022. godini znatno razlikovati od današnjih. Najznačajnija finansijska organizacija u Velikoj Britaniji, UK Research and Innovation (UKRI) je 2021. godine, donela zakon prema kome rezultati istraživanja koje finansira UKRI moraju biti dostupni svima. Takav otvoreni pristup će pomoći osnaživanju poverenja javnosti uz stvaranje kulture saradnje, što će omogućiti istraživačima da uoče prilike za delovanje, uče iz negativnih rezultata i brzo isključe neodržive pravce istraživanja. Nastava će postati privlačnija i istovremeno će omogućiti studentima iz inače marginalizovanih grupa da budu uspešni u visokom obrazovanju. Učenje će biti multimodalno, što znači da će studenti moći da pristupe sadržaju gde god da se nalaze, kad god žele, da naprave pauzu kad im je potrebno, unazad premotaju predavanja i koriste dragoceno vreme provedeno u direktnom kontaktu za rad u malim grupama. Težnju za sticanjem znanja pojačaće raznovrsniji učenici, lideri grupa i profesori. U globalnoj borbi za socijalnu pravdu, studenti i istraživači na početku karijere traže nešto više od svojih institucija. Promena će biti spora, ali do nje će sigurno doći. U aprilu 2021. godine, Kraljevsko društvo je otkrilo da su samo 65 crnci od 10.560 profesora u Velikoj Britaniji. Kada dođe do promene, samo istraživanje će imati koristi. Raznolikiji timovi su uspešniji u svojim težnjama, inovativniji, imaju veći međunarodni uticaj i više su citirani. Pored učenja, studenti će biti podstaknuti da istražuju istoriju i uticaje svojih disciplina, da koriste svoje obrazovanje za rešavanje nejednakosti i da istraže trenutnu kulturu istraživačkih oblasti. Uz svest javnosti o važnosti fizičkog i mentalnog zdravlja koja nikad nije bila razvijenija, mentalno zdravlje studenata i nastavnog osoblja će konačno biti ozbiljno shvaćeno. Kineski univerziteti su 2021. godine odredili da su kursevi o mentalnom zdravlju obavezni za sve studente osnovnih studija. Internet verzija najpopularnijeg kursa na Jejlu, Psihologija i dobar život, imala je više od tri miliona upisanih od marta 2020. godine. Videćemo da će drugi univerziteti slediti taj primer 2022. godine, sa većim institucionalnim ulaganjima u mentalno zdravlje i dobrobit studenata i profesora. Hibridne konferencije i onlajn seminari sa prevodom poslužiće kao platforme za sadržajniju diskusiju i obuhvatiće sve vremenske zone i srušiti jezičke barijere. Pri tom, neće biti skupih putovanja koja ionako ugrožavaju životnu sredinu. Ova godina je pokazala akademskim krugovima kako kretanje na mreži može biti inkluzivnije, pristupačnije i dalekosežnije. U 2022. godini videćemo kako visokoškolske ustanove uče iz pozitivnih aspekata pandemije i odbacuju zastarelu praksu iz prošlosti. Univerziteti će u 2022. godine snažnije podržavati društva kojima služe i pružiti jednak pristup mogućnostima svim studentima i nastavnom osoblju uz stvaranje i širenje znanja za sve.

6624-univerziteti-pocinju-da-izgledaju-mnogo-drugacije