Дигитална трансформација

Циљ предмета

Сагледавање економских и социолошких аспеката глобалне дигиталне трансформације на друштво, економију и тржишта.

Исход предмета

Студенти разумеју ефекате информационих и комуникационих технологија на друштво и економију. Примењују знања за управљање и прилагођавање пословања у условима дигиталних промена. Сагледавају и анализирају информационо друштво, економије засноване на знању, дигиталне економије, платформске економије и дигиталне трансформације.

Теоријска настава

Научно-технолошки развој и друштвене промене. Теоријски концепти друштвених мрежа. Друштвене мреже и нови обрасци моћи. Трансформација рада у информационом друштву. Информационе технологије и социјални капитал. Информационо контролисано друштво. Информационо друштво – економски и институционални аспекти и индикатори развоја. Улога технолошке револуције на макроекономске перформансе и тржишно окружење (дигитална економија). Економија заснована на знању – економски изазови и могућности на глобалном и европском тржишту. Савремени облици пословања путем дигиталних платформи (платформска економија). Конкуренција и тржишта у дигиталном окружењу. Проблеми опорезивања у дигиталном окружењу. Дигитална трансформација – основе, креирање стратегије дигиталне трансформације пословања, промена пословања предузећа и трансформација индустрија.

Практична настава

Решавање проблема који прате области презентованих на предавањима