Циљ предмета
Упознавање са елементарним техникама и уређајима за интеракцију човека са рачунаром.
Исход предмета
Познавање основних принципа интеракције човека са рачунаром. Познавање основних техника и уређаја за интеракцију човека са рачунаром. Оспособљеност за самостално пројектовање, имплементацију и евалуацију квалитетних корисничких интерфејса.
Садржај предмета
Теоријска настава
Корисник рачунара и корисничко искуство. Карактеристике интеракције човек-рачунар. Универзални принципи размене информација. Когнитивни процеси ангажовани у интеракцији човека са рачунаром: пажња, опажање, учење и памћење, разумевање, процењивање и одлучивање. Функционалност интеракције, активациона теорија, екстернализована и дистрибуирана когниција, ментални модели и емоционални дизајн. Емпиријска валидација ергономских законитости. Методолошки принципи анализе корисничких потреба и корисничког искуства: студије случаја и сценарији коришћења, когнитивна анализа задатка и корака, концептуалне мапе, прототипови и студије употребљивости као бихевиорални одговор корисника на систем. Могућности улазно-излазног хардвера и посебна решења: говорна (конверзациона) интеракција, кинестетичка (хаптичка) интеракција, интеракција мозак-рачунар, мултимодална интеракција, виртуелна стварност.
Практична настава
Елементи интеракционог дизајна. Моделовање интеракције човека и рачунара. Развој интеракције заснован на задатку. ConcurTaskTrees нотација. Пројектовање корисничког интерфејса. Развојни циклус интерфејса. Парадигме минималности, структуралности, конзистентности и толеранције. Навигација. Просторни распоред елемената. Когнитивне основе претраживања података. Тестирање употребљивости. Основи алата за израду интерфејса. Визуелни стилови интерфејса и естетика. Специфичности веб интерфејса, мобилног интерфејса и рачунарских игрица.