Маркетинг

Циљ предмета

Упознати студенте са концептима маркетинга, обликовањем вредности за купце, обезбеђењем расположивости и доградњом вредности за купце, као и комуникацијом и промоцијом вредности.

Исход предмета

Студент је стекао способности маркетинг планирања и организовања, имплементације савремених маркетинг техника и концепата, реализовања истраживања тржишта, креирања корпоративног имиџа и тржишног комуницирања.
Садржај предмета

Теоријска настава

Развој концепције маркетинга. Савремени концепт маркетинга. Маркетиншко окружење – повезивање понуде и тражње. Тржиште као развојни потенцијал маркетиншких активности. Основни тржишни фактори обликовања маркетиншке понуде. Структурни типови тржишта. Циљни маркетинг. Анализа тржишног окружења. Релације између предузећа и тржишта. Систем маркетинг истраживања. Обликовање вредности за купце. Производ. Продајна цена. Расположивост и доградња вредности. Микс дистрибуције и продаје. Комуникација и промоција вредности. Маркетиншка комуникација и промоција. Инструменти маркетиншке комуникације. Дигитални маркетинг. Маркетиншки процес у стварању вредности. Управљање маркетингом. Планирање маркетинга. Организовање маркетинга. Контрола маркетинг активности. Маркетинг у глобалном окружењу.

Практична настава

Анализа тржишта, примена метода екстерне и интерне анализе. Сегментација тржишта, развој профила циљних сегмената и позиционирање производа. Израда плана маркетинг истраживања. Одређивање карактеристика производа. Животни циклус производа. Методе одређивања продајне цена. Развој стратегија дистрибуције и продаје. Осмишљавање активности маркетиншке комуникације. Анализа различитих промотивних кампања. Маркетинг активности за пример услуга. Израда плана маркетинга. Развој канала дигиталног маркетинга. Развој инструмената маркетинга за изабрано међународно окружење.