Циљ предмета
Упознавање различитих аспеката истраживачког рада, развој интересовања за научна истраживања, иградња позитивног става према науци, научницима, као и поштовању методологије и етичности.
Исход предмета
Студент је у стању да правилно користи основне појмове научног истраживања, да наведе и опише фазе научног истраживања, да анализира научно истраживање са становишта његове сврхе, циља, врсте, основних елемената и добијених резултата, као и да препозна примере злоупотребе науке.
Теоријска настава
Методологија истраживања. Методологија као логичка дисциплина. Метод анкете. Употребни методи. Метод посматрања. Метод анализе садржаја. Метод мерења. Експериментални метод. Социометријски метод. Научне теорије. Индуктивно и дедуктивно расуђивање. Принципи изградње дедуктивних теорија. Термини дедуктивне теорије. Садржајне, формализоване и формалне теорије. Аксиоме дедуктивне теорије. Априорне и емпиријске дедуктивне теорије. Индуктивни методи у науци. Провера научних теорија. Сазнајне методе. Аналогија. Научно истраживање. Апстракција, дедукција и конкретизација. Израда научно-истраживачког пројекта. Коришћење научних извора. Карактеристике научног језика. Математички језик. Математичка симболика. Избор ознака. Методологија писања и презентације научног рада.
Практична настава
Практична настава прати садржаје из теоријске наставе и примењује их на конкретним истраживачким задацима.
1 thought on “Методологија истраживања”
Comments are closed.