Организационо понашање

Циљ предмета

Упознавање са проблематиком организационог понашања како би студенте припремили за самостално комплексно сагледавање организационих проблема у условима променљиве околине и предузимање напора у циљу развоја флексибилних и поузданих организационих система.

Исход предмета

Студенти имају способност уочавања везе која постоји између елемената организационог понашања и успешности функционисања организације. Поседују знања и вештине којим је могуће ефикасно утицати на понашање запослених у организацији.

Теоријска настава

Елементи и модели организационог понашања. Индивидуални, групни и организациони нивои у организационом понашању. Понашање појединаца у организацији – личност и личне карактеристике, личност и понашање, личност и стрес. Перцепција, перцептивни процес, фактори перцепције, утицај перцепције на организационо понашање. Вредности и ставови, Учење и развој као прогресивна и релативно трајна промена понашања запослених, модел „организација која учи“. Задовољство и посвећеност на послу. Мотивација, теорије мотивације, мотивација и награда, мерење мотивације. Понашање група – групе и тимови у организацији, изградња тимова и тимских односа. Комуницирање у организационом контексту. Конфликти у организацији и начин њиховог решавања. Лидерство, стилови лидерства, класични и савремен приступ. Моћ и политички процеси у организацији, извори моћи и утицаја, индивидуална моћ, моћ организационох јединица. Одлучивање у организацији, врсте одлука, теорије доношења одлука, процеси у доношењу одлука, ограничења за доношење квалитетних одлука. Понашање организације. Фактори који утичу на понашање запослених. Организациона култура и клима, садржај организационе културе, типови организационе културе. Оргазациона структура, дизајн организационе структуре, модели организационе структуре. Утицај савремене организационе технологије на дизајн организационе структуре.

Практична настава

Вежбе обухватају разраду градива које је обрађено на предавањима.