Рачунарска графика (МСС)

Циљ предмета

Увођење студената у област рачунарске графике и упознавање са основним техникамаиз ове области.

Исход предмета

На крају курса успешан студент ће разумети технике растеризације, моделовања и рендеровања у рачунарској графици, моћи ће да моделује основне графичке објекте и примени основне алгоритме за рендеровање користећи OpenGL.

Садржај предмета

Теоријска настава
Развој рачунарске графике и основни појмови. Преглед графичких система. Хардвер за рачунарску графику. Примитивни графички објекти и њихови растеризација. Растерски графички алгоритми за цртање, испуну и исецање 2Д примитива (линија, круг елипса). 2Д и 3Д геометријске трансформације. Светло и боје. Обрада слике, хроматски филтери, филтери премештања, конволуција. Векторска графика, афине трансформације. Процедурално генерисање, фрактали, кохерентни шум. Анимација, кретање, интерполација, анимационе криве, кључни фрејмови. Параметарске криве, Безјеове криве. Системи честица. Репрезентација објеката у 3Д користећи Constructive Solid Geometry. Напредни модели осветљења (Phong). Напредни алгоритми за рендеровање површи, Ray tracing.

Практична настава
Преглед графичких система и OpenGL. Примитивни графички објекти у OpenGL. Геометријске трансформације у OpenGL. Приказ објеката у 2Д у OpenGL. Приказ објеката у 3Д у OpenGL. Репрезентација објеката у 3Д. Основни модели осветљења и основни алгоритми за рендеровање површи у OpenGL.