Циљ предмета
Основни циљ предмета је стицање теоријских и практичних знања, способности и компетенција у области стратегијског управљања. Курс треба да оспособи студенте за остварење тог циља упознавањем са процесом формулисања, вредновања и имплементације стратегије. Циљ је да студенти овладају основним методама, техникама и алатима који омогућавају доношење одлука у процесу стратегијског управљања, да буду у могућности да сагледају и анализирају трендове из окружења, као и интерне ресурсе потребне за формулисање и примену стратегије која омогућује остваривање циљева организације.
Исход предмета
Студент је обучен за прикупљање, анализу и коришћење релевантних информација из окружења у процесу одлучивања и обављања менаџерских функција, посебно на нивоу стратегијског менаџмента, коришћење метода, техника и алата стратегијског менаџмента у решавању сложених проблема управљања организацијом. Идентификовање и алокација стратегијски значајних ресурса ради стицања конкурентске предности организације, евалуација одлука у стратегијској анализи, вредновање стратегија, избор оптималне стратегије и имплементација стратегије.
Теоријска настава
Појмовно одређивање стратегије и стратегијског менаџмента. Процеси стратегијског менаџмента. Стратегијска анализа општег, конкурентског и интерног окружења. Формулисање стратегије, утврђивање начина, метода и темпа раста организације. Финансирање раста и битни аспекти вредновања стратегије. Имплементација стратегије. Кључни аспекти стратегијског управљања функционалним подручјима: стратегијско управљање људским ресурсима, производњом, истраживањем и развојем. Кључни концепти маркетинга и логистике за стратегијско управљање организацијом.
Практична настава
Анализа примене теоријских решења у пракси, анализа окружења и прикупљање и коришћење информација у процесу стратегијског одлучивања, идентификовање стратегијских питања значајних за формулисање визије, мисије и циљева организације и развијање стратегије организације. Практична настава обухвата и анализу пословне праксе савремених организација, сагледавање могућности и изазова примене концепта стратегијског менаџмента, овладавање методама и техникама стратегијског управљања ради њихове успешне имплементације у пракси предузећа и других организација.
1 thought on “Стратегијски менаџмент”
Comments are closed.