Циљ предмета
Прецизна употреба терминологије на састанцима, у презентацијама и у припреми конкурсних документација. Упознавање и практична примена технологија управљања софтверских пројеката.
Исход предмета
Студент је оспособљен за ефикасно учествовање у пројектима, као и за руковођење пројектом. Студент је оспособљен за коришћење софтвера из домена управљања пројектима.
Теоријска настава
Ризици и узроци неуспеха софтверских пројеката. Тимски рад у креативним делатностима, колективна интелигенција, тимске улоге и замке тимског рада. Каскадни аспекат животног циклуса пројеката у рачунарству, аспект парадигме прототипа, спирални аспекат; аспекти: V-модела, еволутивног инкременталног развоја, екстремног програмирања, агилног програмирања, синхронизације и стабилизације, развоја руковођеног тестирањем и оперативног развоја. Методологија Prince2. Методологија Scrum: тимске улоге, спринт, састанци, кључни артефакти и техника канбан плоче. Пројекат унутар сложене организационе структуре. Животни циклус развоја организације. Претходна студија оправданости, студија оправданости и бизнис план. Инвестирање и метода свођења на садашњу вредност. Буџетирање и метода управљања зарађеном вредношћу. Прављење распореда активности на пројекту: анализа структуре пројекта, цртање мрежног дијаграма, метода критичног пута и минимизација трошкова пројекта за задато трајање. Управљање квалитетом на пројекту, комуникацијама на пројекту, актерима и уговарањем. Проблем са агентима и информациона дистанца у софтверским пројектима. Правила и изазови консалтинга. Специфичности веома великих информатичких пројеката. Аутсорсинг и модалитети аутсорсинга. Етички аспекти управљања пројектима.
Практична настава
Изучавање платформи Oracle Primavera, Microsoft Project и ProjectLibre, као и алата Atlassian Trello, Calligra Plan и Apache Allura. Кроз планирање пројекта у алату Microsoft Project. студент се наводи да размишља у контексту основних аспеката пројекта. Такође, вежбају се задаци из мрежног планирања.