Student Računarskog fakulteta Mladen Jovanović je u četvrtak, 31. avgusta 2023. godine odbranio diplomski rad na temu Planiranje akcijaorijentisano ka cilju (GOAP) pred komisijom koju su činili mentor dr Jelena Vasiljević i član dr Miloš Jovanović.
U uvodu svog rada Mladen je istakao sledeće:
U ovom delu predstavljamo čitaocu glavnu temu proučavanja ove teze i objašnjavamo cilj teze u vezi sa arhitekturom Planiranja Akcija Orijentisano ka Cilju (GOAP). Takođe, uvodimo istraživačko pitanje ove teze. U poslednjem delu ovog poglavlja predstavljamo strukturu celog istraživačkog rada.
Veštačka inteligencija (VI) je široko polje koje se koristi u mnogim industrijama. VI se koristi u prepoznavanju lica, pretraživačima, robotici i čak video igrama. Neki stručnjaci su primetili da kada određeni tip VI postane mejnstrim (eng. mainstream), ljudi ga više ne smatraju pravom inteligencijom. Međutim, to ne znači da je manje koristan. VI u video igrama postala je osnovna i očekuje se u svakoj modernoj video igri. Programiranje VI nije jednostavno; potrebna je dobro organizovana struktura da bi kod ostao upravljiv. Jedna od arhitektura VI koja se koristi u video igrama je GOAP. Ova teza proučava GOAP za donošenje odluka u video igrama, uz pratnju razvojnog projekta GOAP sistema implementiranog u prototipu digitalne igre/simulacije. To je važno jer postoji nedostatak pristupačnih istraživanja o različitim VI sistemima za razvoj igara. Manji studiji i hobi programeri nemaju velike budžete ili vremena za istraživanje, pa je na istraživačkoj zajednici da ih podrži. Takođe, GOAP nije tako popularan kao drugi sistemi, pa nije ni dobro dokumentovan. Zbog toga je ovo istraživanje dragocen doprinos polju istraživanja VI u igrama.
…
Sistem Planiranja akcija orijentisanog ka cinju (GOAP) predstavlja koristan okvir za igre koje imaju AI agente koji treba da kreiraju planove sa više akcija i smenjuju mnoge različite akcije. Za razliku od FSM ili stabla ponašanja, GOAP sistem oslobađa developera potrebe da piše kod koji određuje kako svaka akcija može da prethodi ili sledi sledećoj akciji u planu. Osim toga, GOAP sistem oslobađa developere potrebe da unapred definišu skupove planova. Umesto toga, sistem kreira planove tokom izvođenja programa koristeći algoritam koji koristi preduslove, efekte i troškove kako bi odlučio koje akcije mogu kreirati odgovarajući plan za postizanje određenog cilja. GOAP koristi skup glavnih tehničkih koncepta koji treba implementirati, a to su: cilj, akcija, skupovi akcija, planovi, planer. Pored toga, radna memorija i nekoliko senzora mogu se implementirati kako bi GOAP sistemu omogućili reagovanje na različite događaje u svetu igre i kreiranje planova na osnovu sećanja. – zaključio je Mladen.
Fotografije sa odbrane dostupne su u galeriji.