Studentkinja Ljubica Marković odbranila je diplomski rad na temu „Bubamark: Izrada jedinstvenih vizuelnih identiteta i brend strategija za tri estetski divergentna, održiva modna brenda“

Studentkinja Računarskog fakulteta Ljubica Marković je u utorak, 28. novembra 2023. godine odbranila diplomski rad na temu Bubamark: Izrada jedinstvenih vizuelnih identiteta i brend strategija za tri estetski divergentna, održiva modna brenda pred komisijom koju su činili mentor M.A. Danica Stojanović i član mr Goran Rubil.

U uvodu svog rada Ljubica je istakla sledeće:

U vremenu najvećih paradoksa, gde najskuplji sat ne može kupiti vreme, gde brz automobil ne usporava put do sudnjeg sata, a savršeno skrojeno odelo ne sakriva nesavršeno telo…preostaje nam samo da drsko proučavamo tako savršeno nesavršenu prirodu malog čoveka. Šta je to što njega pokreće da stvara svet iznova, sa nadom da će barem jednom biti veći od Boga i razumeti svrhu svog postojanja? Da li će čovek ikada shvatiti koliko je mali?

Svi odgovori leže u egu. Brendovi žive zbog ljudske nesvesnosti o sopstvenoj prirodi. Da bismo shvatili kako oni funkcionišu, potrebno je prvo da razumemo sebe. Svoju dugmad koju nam ispritiska nepredvidivi život i podstakne nas na akciju. Kada shvatimo sebe, shvatićemo i druge. Razumevanje pojedinca, sa primesom bazičnog povezivanja sa kulturom, istorijom i običajima, prerašće u razumevanje društva. Viđenje šire slike o društvu i kulturi daće šansu za rast samo onima koji se usude da prihvate svoju prirodu.

Bubamark brendovi za mene predstavljaju osećaj satisfakcije jer nešto pravim od nule. Sastoje se iz brenda, organizacije i platforme. Tu su da pokažem svoje stavove o društvu danas, kao i scenarije koji bi se mogli odvijati u budućnosti na osnovu činjenica i pravila koja su se prethodno u praksi pokazale kao tačne, sve zahvaljujući poznavanju prirode čoveka i sposobnosti da se prate i razumeju generacijski elementi. Potrebno je povući paralelu između sva tri brenda i videti šta je to što danas brendovi dobro rade, da li su na dobrom putu, kako mogu biti na još boljem. Bitno je objasniti šta je brending i zašto je on srž svega.