Student Računarskog fakulteta Fedor Savić je u četvrtak, 10. oktobra 2024. godine odbranio diplomski rad na temu Optimizacija stope konverzija pred komisijom koju su činili mentor dr Dušan Vujošević i član dr Jelena Vasiljević.
U uvodu svog rada Fedor je istakao sledeće:
Konverzija označava akciju koju posetilac preduzima na veb sajtu. To može biti kupovina proizvoda, pretplata na newsletter, preuzimanje datoteke, ilipopunjavanje obrasca. Konverzija se meri kao procenat posetilaca koji obavljaju željenu akciju u odnosu na ukupan broj poseta na sajtu. Osnovni cilj konverzije je pretvoriti posetioce sajta u korisnike ili kupce, što povećava uspešnost poslovanja i prihod.
Optimizacija stope konverzija, u nastavku CRO, predstavlja oblast koja je fokusirana na unapređenje efikasnosti konverzija na veb stranicama. Kroz primenu naprednih tehnika analize podataka i optimizacije, CRO ima za cilj da maksimizuje stopu konverzija i poboljša korisničko iskustvo. Ovaj sistematski pristup podrazumeva istraživanja i eksperimente kako bi se identifikovale promene koje će imati najveći uticaj na konverzije.
…
Velike tehnološke kompanije dugo su koristile optimizaciju stopa konverzije sa sjajnim rezultatima. U stvari, ta optimizacija je uključena u sve delove kompanije. Svi mogu praviti eksperimente i donositi odluke na osnovu rezultata, bez mešanja menadžmenta. Ovo postaje normalna praksa za ove kompanije kao kultura eksperimentisanja. Na slici je prikazano kako ove kompanije rastu u poređenju sa rastom S&P500 kompanija. Netflix, Microsoft i Booking otvoreno dele ovo na svojim blogovima o primeni savremene tehnologije eksperimentisanja. – zaključio je Fedor.