Studentkinja Računarskog fakulteta Nikolina Mandić je u petak, 28. februara 2025. godine odbranila diplomski rad na temu Primena veštačke inteligencije u marketingu pred komisijom koju su činili mentor dr Jelena Vasiljević i član dr Dušan Vujošević.
U uvodu svog rada Nikolina je istakla:
U savremenom poslovnom okruženju, marketing predstavlja jedan od ključnih aspekata uspešnog poslovanja i strateškog pozicioniranja na tržištu. Sa ubrzanim tehnološkim napretkom, tradicionalni marketinški pristupi prolaze kroz značajne transformacije, a jedan od najvećih pokretača promena jeste primena veštačke inteligencije. Savremene kompanije su sve više orijentisane ka automatizaciji procesa, personalizaciji komunikacije sa potrošačima i analizi velikih količina podataka u realnom vremenu, što veštačka inteligencija omogućava sa do sada nezabeleženim stepenom efikasnosti. Istovremeno, razvoj digitalne tehnologije i porast količine dostupnih podataka doveli su do toga da tradicionalni pristupi više nisu dovoljni da bi se postigao odgovarajući stepen konkurentnosti na tržištu.
…
Budućnost marketinga u velikoj meri zavisi od daljeg razvoja veštačke inteligencije i njene integracije u poslovne procese. Kako tehnologija bude napredovala, AI alati će postati još sofisticiraniji, a njihova primena sve šira. Očekuje se da će u budućnosti veštačka inteligencija igrati još važniju ulogu u razumevanju korisnika, kreiranju hiperpersonalizovanih kampanja i automatizaciji svih segmenata marketinga. Kompanije koje budu ulagale u AI rešenja i pravovremeno usvajale inovacije imaće značajnu prednost u odnosu na konkurenciju, dok će one koje zanemare ovaj trend rizikovati da izgube tržišnu poziciju. – zaključila je Nikolina.
Fotografije sa odbrane dostupne su u galeriji.