RAF Challenge 2024 – позив

ВАЖНО: РОК ЗА СЛАЊЕ РАДОВА ЈЕ ПРОДУЖЕН ДО 25. ФЕБРУАРА 2024.

Ако знате да направите игрицу, програм, презентацију или видео, желите да проверите своја IT знања и вештине, волите да се такмичите и видите себе у овој области, прихватите изазов и пријавите се на такмичење RAF Challenge 2024!

Такмичење организују Рачунарски факултет у Београду и Друштво математичара Србије, већ четрнаесту годину, а намењено је ученицима средњих школа и гимназија у Србији. Такмичење је индивидуалног типа, а пријављивање такмичара и слање радова је до 25. фебруара 2024. године.

Финале такмичења (одбрана и презентовање радова) одржаће се у суботу, 16. марта 2024. године на Рачунарском факултету (датум ће бити објављен на овом месту).

Награде: Лаптоп, мобилни телефон, таблет, паметни сат, програмерски курс, графичка табла, екстерни хард диск, антивирус програми, претплата на IT часописе, и др. 

Такмичење је подељено у три категорије:

I категорија

Тема: “Рачунарска визија: Нека трансформер поново постане ауто”

Задатак: Направити презентацију 

Опис: У вашем представљању ћете дубље истражити фасцинантни свет аутономних возила и начин на који она „посматрају“ окружење користећи рачунарску визију. Замислите аутомобиле опремљене „дигиталним очима“ које у реалном времену анализирају околину, препознају пешаке, друга возила, саобраћајне знакове, као и то шта се догађа унутар самог возила. Рачунарска визија је кључна технологија која стоји иза ове дигиталне перцепције, омогућавајући возилима да доносе паметне одлуке и сигурно се крећу. Придружите нам се у откривању фасцинантних алгоритама рачунарске визије у аутономним возилима, док се враћамо назад у будућност.

Кључни фактори за процену су:

       – Квалитет садржаја – потребно је да садржај буде релевантан за тему, добро обрађен, информативан, оригиналан и не превише опширан. Циљеви постизања доброг квалитета садржаја су да се кроз прављење презентације ученици упознају са начинима проналажења и обраде информација из више извора (што је срж сваког истраживања) и истовремено сазнају што више о области о којој праве презентацију.

        – Квалитет израде – подразумева да је садржај упакован у форму која је публици питка. То значи да ефекти (анимације, звукови и сл.) могу да се користе у мери која не омета публику у усвајању садржаја, већ су ту да подрже и анимирају публику, да је терају да прочита нешто ново и занимљиво. Садржај треба да буде откуцан писмено, без грешака у куцању и распоређивању елемената, са што мање граматичких и правописних грешака. На насловној страни стоји назив теме, име и презиме ученика, назив школе и место. На уводном слајду (после насловног) стоји кратак садржај презентације. Ако је презентација интерактивна, навигација кроз презентацију би требало да буде јасна од самог почетка и да се одабрани начин навигације не мења до самог краја презентације. Текст на појединачном слајду не треба да буде преопширан. Пожељно је да текстуални садржај буде подржан сликама или анимацијама који приказују оно о чему је писано.

      – Квалитет презентовања – елемент који се додатно оцењује у финалу. На њима је да покажу да су садржај своје презентације заиста усвојили тако што ће га укратко усмено саопштити, пролазећи кроз презентацију онако како је она иначе замишљена, и потом одговорити на питања комисије. Очекује се да су упознати са детаљима израде презентације, да знају који су извори информација коришћени и да су способни да изнесу неко своје мишљење о теми коју су обрадили. Садржај слајдова не мора да буде изложен од речи до речи како је написано, али се такође не очекује да ученици све информације читају са слајдова, већ да им слајдови служе само као подсетник. Важније је разумевање изложених информација него познавање конкретних чињеница.

Додатне информације и питања: komisija01@raf.rs

II категорија

Тема: „Изражавање креативности у дигиталном свету“

Задатак: Направити апликацију која осликава потенцијал технологије у изражавању креативности код људи, пружајући платформу за самоизражавање, као и за подстицај и подршку у реализацији њихових идеја.

Опис: Ваш изазов је дизајнирати софтвер који оснажује људе да изразе своју креативност путем дигиталних средстава. То може бити апликација која омогућава уметнички израз, подстиче решавање проблема или пружа простор људима да деле идеје и сарађују на креативним пројектима.

Урађена апликација може да буде игра, алат, wеб портал, мобилна апликација, или било која друга врста интерактивног софтвера.

Комисија ће узимати следеће особине софтвера у разматрање при оцењивању рада:

  • Иновативност 
  • Техничка сложеност 
  • Лакоћа коришћења

Додатне информације и питања: komisija02@raf.rs

III категорија

Тема: „Сан о будућности“

Задатак: Режирати, снимити и измонтирати видео и аудио материјал на задату тему.

Опис:  О будућности која је неизвесна свако сања свој сан. С једне стране технологија нам помаже чак и у креативном процесу, међутим, онда се поставља логично питање оригиналности и аутентичности. Ова тема најпре треба да понуди аспекте људске креативности. Другим речима кроз тему би требало пружити одговор(е) какав то креативни сан о будућности можемо да дочарамо визуелно и звучно.

Код интерпретације теме узети у обзир кадрове који се могу означити као креативни, аутентични, описни, асоцијативни, футуристички. Комисија ће вредновати техничке и естетске квалитете понуђених филмова према академским стандардима Рачунарског факултета.

Додатне информације и питања: komisija03@raf.rs

Техничке напомене:

  • Такмичари се пријављују у једном кораку: регистрација и слање рада иду одједном. Не можете се регистровати ако не upload-ујете свој рад.
  • Ограничење величине рада/укупног фајла за upload:
    • I категорија (презентација): 50MB/100MB
    • II категорија (апликација): 500MB/1GB
    • III категорија (видео): 100MB/1GB
  • Рад треба слати као zip архиву која садржи два директоријума:
    • рад – извршна верзија, доступна јавности за гласање,
    • пројекат – сав релевантан изворни код и пројектни фајлови.
  • Пожељно је да презентације буду самосталне (не захтевају инсталиран додатни софтвер).
    • I категорија: Power Point (може се користити и еквивалентни софтвер отвореног кода као што је LibreOffice Impress, али да крајњи производ буду фајлови .pptx, .pptm, .ppsx, .ppsm )
    • II категорија: Апликације могу бити написане у било ком програмском језику, али морају бити компајлиране и извршене на Windows платформи.
    • III категорија: користити следеће софтвере за израду видео фајла или анимације: Movie maker, Adobe Premier, DaVinci Resolve, Adobe Animate, After Effects ili Blender.
  • Обратити пажњу на фонтове и све остало што не спада у стaндардну инсталацију Windows (dll,…)– ставити их уз апликацију или интегрисати у презентацију, да би се избегли проблеми у приказу.
  • Уз рад обавезно послати изворни кôд, одвојено од извршног или инсталационог фајла.
  • Радови се тестирају на чистој Windows 10 инсталацији
    • Трајање: од једног до три минута
    • Видео мора да се покреће на Windows платформи у Windows Media или VLC player-у
    • Дозвољени су сви видови монтаже као и видео из једног кадра 
    • Пропорција: 4:3 или 16:9
    • Формат: mp4, avi, wmv или mov
    • Резолуција: минимална 1280×720, максимална 1920×1080 пиксела
    • Frame rate: 24 или 30 fps

ПРИЈАВИТЕ СЕ!