Nenad Božidarević

O projektima

Crtanje grafa
Ovaj projekat rađen u Javi, u okviru predmeta Objektno-orijentisano programiranje (prva godina), predstavlja program za iscrtavanje grafika željene funkcije na određenom intervalu. Korisniku se pruža mogućnost da unese proizvoljnu funkciju jedne promenljive, kao i interval koji želi da mu bude prikazan, nakon čega se grafik iscrtava. U okviru zadate funkcije se mogu koristiti sve četiri osnovne operacije, ali i stepenovanje, a pored toga moguće je koristiti i konstante E i PI i druge funkcije kao što su koren (sqrt), prirodni logaritam (ln), osnovne trigonometrijske funkcije i sl.

Preuzmi aplikaciju

Igra Motoriko
U okviru predmeta Multimedijalni sistemi (četvrta godina) jedan od seminarskih radova bio je razvoj igre u Flash-u. Motorko je igra koja korisnika stavlja u ulogu vozača Formule 1 koji na dve staze ima za cilj da što brže završi tri kruga. Vozilom se upravlja strelicama, dok se nakon završetka (ili tokom) „trke“ u glavni meni vraća tasterom ESC.

Preuzmi aplikaciju

Voronoijev dijagram
U okviru izbornog predmeta Geometrijski algoritmi (treća godina) koji se pretežno bavi geometrijskim problemima u ravni, projekat je bio demonstracija i rešavanje jednog od tih problema. Ova Windows aplikacija napisana u C#-u se bavi konstrukcijom Voronoijevog dijagrama, a radi rešavanja realnog problema – navigacije robota okruženog preprekama.

Voronoijev dijagram nad nekim skupom tačaka je podela ravni u ćelije (po jedna ćelija za svaku tačku – nazovimo ih centralnim tačkama), tako da su sve tačke unutar ćelije najbliže centralnoj tački te ćelije, a ne centralnoj tački neke druge ćelije. Jedna od osobina ovog dijagrama jeste da su tačke na ivicama ćelija podjednako udaljene od centralnih tačaka obe susedne ćelije, pa ovo predstavlja optimalnu putanju ukoliko robot želi da se kreće između neke dve prepreke. Nakon konstrukcije dijagrama, ivice kojima robot ne može da prođe (jer su centralne tačke preblizu jedna drugoj) se odbacuju, i običnom pretragom po grafu se traži putanja kojom robot može da izađe iz područja sa preprekama. U aplikaciji su prepreke predstavljene plavim krugovima, dok je robot predstavljen crvenim krugom.

Preuzmi aplikaciju

O autoru

Nenad Božidarević je student četvrte godine Računarski fakultet u Beogradu.

1980-nenad-bozidarevic