Dizajneri u „Majkrosoftu“ zajedno rade na budućem izgledu svojih proizvoda

Kompanija je promenila pristup dizajnu. Nove ikonice Office paketa, koje su otkrivene ove nedelje, predstavljaju tek početak mnogo većeg „velikog spremanja“ koje se odvija unutar kompanije. Ikonice u operativnom sistemu Windows takođe će pretrpeti određene promene, ali još veća promena se ogleda u saradnji timova koji se bave trima velikim proizvodima kompanije, a to su Windows , Office i Surface. Dakle, prisustvujemo udruživanju različitih odseka u „Majkrosoftu“ u težnji da se proizvodi modernizuju. Vodeći dizajneri kompanije – Fridman za Office , Albert Šum za Windows i Ralf Grene za Surface – sada rade zajedno. Funkcionišu kao interni tim otvorenog koda, odnosno, otvoreno dele svoja dostignuća na polju dizajna, kritički se odnose prema različitim odlukama i zajedno dolaze do pravih rešenja. Shvatili su da je najbolji metod za razvoj njihovog dizajnerskog sistema Fluent da ga interno učine otvorenim jer tako dobijaju najbolje rezultate u oblastima kojima se bavi svaki pojedinačni tim.

Kompanija je tokom poslednje decenije bila usredsređena na dizajn. Zune, Medija centar, telefoni sa Windows operativnim sistemom i Windows 8 sadržavali su principe dizajna koji su konačno postali jezik dizajna Metro 2003. godine. To je bio strateški pristup dizajnu koji se oslanjao na sadržaj i topografiju. Savršeno je radio na telefonima, a na personalnim računarima se pojavio u obliku operativnog sistema Windows 8. Predstavljao je „juriš“ prema računarstvu na ekranima osetljivim na dodir, što je za mnoge korisnike personalnih računara bio malo preveliki korak. Kompanija se potpuno udaljila od svog dizajnerskog jezika kad je predstavila Windows 10 i kad je objavila „smrt“ telefona pod Windows operativnim sistemom.

Tokom proteklih godinu dana, kompanija je predstavila Fluent dizajn. Za razliku od Metroa, Fluent obuhvata mnogo suptilnije promene u izgledu i usredsređuje se na animacije i efekte zamagljivanja. Fluent se prvi put pojavio u operativnom sistemu Windows 10, ali počinjemo da uočavamo primenu njegovih principa u Office paketu i veb servisima kompanije. U „Majkrosoftu“ kažu da će uvođenje Fluenta više ličiti na „putovanje“ nego na „jurnjavu“ kao što je bio slučaj sa Metroom u Windows -u 8. To smo mogli i da uočimo u poslednjih godinu dana dok se izgled „desetke“ polako menjao pod uticajem Fluenta.

Dizajn je oduvek bio najvažniji deo mnogih kompanijinih proizvoda, ali nikada do sada nije se mogla osetiti potpuna saradnja između različitih odseka, odnosno timova. U kompaniji naglašavaju da će se uskoro videti povoljni rezultati takve saradnja i to posebno po promenama do kojih će doći u trima pomenutim proizvodima.

„Majkrosoft“ se vrlo pažljivo kreće sa Fluent dizajnom i ne pokušava da ga „natrpa“ u sve istovremeno. Fridman je bio u centru svih ambicioznijih proizvoda, počevši od SPOT satova iz 2004. godine, ultra-mobilnih personalnih računara, KIN telefona i uređaja Courier koji nikad nije pušten u prodaju. Iskustva koje je kompanija stekla preko svih tih neuspelih proizvoda očigledno su je naučila šta treba da izbegne i kako treba da postupa, što nam izgled novih ikonica u Office paketu to i dokazuje.

Fridman kaže da je nemoguće sve promeniti u isto vreme. Pošto Interno tesno sarađuju, dizajneri Office paketa dobro znaju šta sledi u operativnom sistemu Windows 10 i obrnuto. Posle nestanka mobilnih telefona pod Windows operativnim sistemom, kompanija nema mobilnu hardversku i softversku platformu. Zbog toga joj je teško da utiče na ostale mobilne platforme kao što je to radila sa Metroom. Ipak, postigla je izvestan uspeh sa mobilnom aplikacijom Outlook koju koristi više od 100 miliona ljudi i koja ima odlične ocene u prodavnici aplikacija. Danas dobija novi izgled u okviru celokupne promene dizajna.

Ta mobilna aplikacija predstavlja odličan primer posvećenosti detaljima, što je kompaniji godinama nedostajalo, a lepo je čuti da najbolji dizajneri u kompaniji od danas rade zajedno na budućem razvoju hardvera i softvera.

5152-dizajneri-u-majkrosoftu-zajedno-rade-na-buducem-izgledu-svojih-proizvoda