Primetili ste da Gmail interfejs izgleda drugačije. Navešćemo nove funkcije koje su dodate.
Kompanija Google je počela da uvodi ažurirani Gmail interfejs u novembru 2022. godine da bi mu omogućila da ide u korak sa vremenom. To ažuriranje interfejsa je do sada bilo opciono, ali od 3. februara 2023. godine, Google će primeniti novi dizajn za sve korisnike.
Ako niste poništili promene u Gmail nalogu kada je kompanija uvela ažuriranja, verovatno već koristite novi interfejs. Ako ste poništili promene ili još uvek niste primili ažuriranja, možda ćete biti iznenađeni kada stupe na snagu. Dakle, zašto Google menja Gmail i koje promene možete da očekujete? Hajde da pogledamo.
Zašto Google ažurira Gmail?
Kompanija Google je, 27. januara 2023. godine, objavila na blogu Google Workspace Updates sledeće: „Novi Gmail korisnički interfejs se pokreće za planirano izdanje…bez mogućnosti da se vrati na originalni korisnički interfejs.“ Uvođenje promena je počelo tokom pandemije COVID-19, kada je kompanija predstavila Google Workspace da bi zadovoljila zahteve poslovanja od kuće.
Kompanija je ažurirala Gmail da bi ga iz jednostavne aplikacije za e-poštu transformisala u kompletan paket za poslovanje. Promenila je i naziv usluge. Naime, Gmail je postao Google Workspace. Dakle, ako još niste istražili novi Gmail interfejs, evo šta možete da očekujete.
Nove funkcije Gmail-a
Pošto je ažuriranje za Gmail sada deo usluge Google Workspace, Google pokušava da ga pretvori u kompletan poslovni paketi. Navešćemo nove funkcije koje ćete dobiti sa najnovijim ažuriranjem Gmail-a.
1. Nove namenske kartice
Na levoj strani Gmail ekrana naći ćete četiri nove kartice: Mail, Chat, Spaces i Meet. Mail je standardni klijent e-pošte, gde imate Inbox (Primljeno), Starred (Sa zvezdicom), Sent (Poslato), Drafts (Nedovršeno), All Mail (Sva pošta) i druge kategorije. Ako ste automatski označili svoje imejlove u Gmail-u, trebalo bi da ih vidite pod Labels (Oznake). Ispod kartice Mail imate Chat, gde možete da šaljete trenutne poruke svojim kontaktima i još mnogo toga. Kartica Chat se ne razlikuje od drugih klijenata za ćaskanje, kao što su Messenger ili Skype. Međutim, sa te kartice ne možete da upućujete audio ili video-pozive. Ako to želite, moraćete da odete na karticu Meet.
Između kartica Chat i Meet, naći ćete Spaces. Ta kartica je primarni alat za saradnju u Google Workspace-u, gde možete da kreirate različite prostore za timove. Slična je drugim alatima za saradnju kao što su Slack i Trello, gde možete da šaljete poruke, pokrećete povezane poruke, delite datoteke i dodeljujete zadatke članovima. Konačno, kartica Meet prikazuje sve vaše zakazane sastanke u aplikaciji Google Meet i informacije o njima.
2. Integracija Google-a i drugih aplikacija
Pored novih funkcija koje unapređuju produktivnost, Google takođe integriše svoje i druge aplikacije trećih strana u Google Workspace. Na desnoj strani ekrana trebalo bi da vidite vertikalnu traku sa nekoliko ikona.
Prve četiri ikone će prikazati Calendar (Kalendar), Keep, Tasks (Zadaci) i Contacts (Kontakti). Kada kliknete na bilo koju od tih ikona, trebalo bi da vidite mali prozor koji vam omogućava da ih koristite bez napuštanja Google Workspace-a. Takođe, možete da instalirate druge aplikacije trećih strana kada kliknete na znak plus (+). Te aplikacije obuhvataju popularne poslovne alate i alate za saradnju, kao što su Trello, Slack, Asana, Zoom i mnoge druge.
3. Google Rooms se transformišu u Spaces
Usluga Google Rooms je bila karakteristična za kategoriju Google Chat koja vam je omogućavala grupne razgovore, što je bila jedina opcija. Nedostajale su joj funkcije, kao što su deljenje datoteka ili dodeljivanje zadataka. Dakle, kompanija je tu uslugu promenila u Spaces i dodala više funkcija za saradnju, kao što su povezani razgovori.
Međutim, glavna prednost korišćenja usluge Spaces je ta što ne morate da je napuštate da biste otvorili dokumente u paketu Google Docs. Dakle, ako vam kolega pošalje datoteku u vaš Space, možete da je otvorite, a da pri tom ne napuštate prozor Google Workspace.
Integrisanje više Google usluga u Gmail
Prema izveštaju kompanije Slintel, Gmail zauzima 34,95 procenata tržišta e-pošte. S obzirom na to da Google zaostaje za nekim od konkurenata u oblasti saradnje na daljinu, kao što su Zoom i Slack, kompanija koristi svoju ogromnu prednost na tržištu e-pošte da bi progurala svoje druge usluge, kao što je Google Meet.
Na taj način, Google se nada da će uvesti i druge alate u ogromnu Gmail korisničku bazu zbog čega će vam biti mnogo praktičnije da ih koristite direktno iz prijemnog sandučeta. Međutim, ako imate najnoviji dizajn Gmail-a, od 3. februara više nećete moći da se vratite na klasični Gmail.
Google i Google Workspace protiv konkurencije
Gmail je bio (i još uvek jeste) korisna besplatna alatka za e-poštu. Milioni ljudi imaju bar jedan nalog, a mnogi imaju dva ili više. Međutim, kako drugi poslovni alati i alati za saradnju postaju popularniji, e-pošta polako gubi dominaciju u poslovnoj komunikaciji.
Dakle, kompanija Google bi mogla, pretvarajući Gmail u sveobuhvatan alat za komunikaciju i saradnju i integrišući svoje druge usluge, da podstakne ljude da koriste Google Workspace i paket Google Docs kao primarno sredstvo u poslovanju.