Aplikacija je munjevitom brzinom osvojila svet, a sve to iz sledeća tri razloga.
Senzacionalni inteligentni chatbot ChatGPT kompanije OpenAI, od novembra 2022. godine, doživeo je meteorski uspon bez presedana.
Iako je ChatGPT izašao u javnost u vreme kada su drugi alati veštačke inteligencije kao što su DALL-E i Midjourney postigli priličan uspeh, ipak je nekako uspeo da privuče najveću pažnju o oblasti veštačke inteligencije.
Kako je ChatGPT uspeo da okupi ogroman broj korisnika i doživi neverovatan publicitet za vrlo kratko vreme?
Da li je ChatGPT aplikacija koja je naprečac osvojila svet kao nijedna pre nje?
Prema istraživanju poznatih analitičara, ChatGPT je aplikacija koja je verovatno najbrže stekla ogroman broj korisnika, što nije uspela da postigne nijedna aplikacija u istoriji razvoja interneta. U istraživačkom dokumentu upoređeni su podaci o saobraćaju veb-aplikacija za sve aplikacije koje su objavljene u poslednjih dvadeset godina sa saobraćajem na zvaničnoj veb-adresi ChatGPT chat.openai.com. Podaci su pokazali da je ChatGPT imao oko 25 miliona dnevnih poseta, od kojih je 13 miliona bilo jedinstvenih, što znači da su u pitanju bili različiti posetioci.
Sve u svemu, istraživanje ističe da ChatGPT ima oko 100 miliona korisnika i to samo posle dva i po meseca od kad je aplikacija pokrenuta. Da bismo shvatili koliko su ti brojevi impresivni, navešćemo da je mreži Facebook trebalo 4,5 godine, aplikaciji WhatsApp 3,5 godine, Instagramu 2,5 godine, a kompaniji Google skoro godinu dana da dosegne 100 miliona korisnika. Pored toga, samo pet dana nakon pokretanja, ChatGPT je imao već milion korisnika, što je prekretnica za koju je aplikaciji Twitter bilo potrebno skoro dve godine.
Dakle, kako je ChatGPT privukao veći broj korisnika neko bilo koja aplikacija pre njega?
Tri razloga koji stoje iza neverovatne popularnosti aplikacije ChatGPT
Pitate se šta je pomoglo ChatGPT-u da postigne popularnost bez premca.
1. ChatGPT je svestran i neverovatno koristan
Dva najvažnijih činioca koji stoje iza neverovatne popularnosti ChatGPT-a su njegova svestranost i upotrebljivost. Kompanija OpenAI nije bila u stanju da stvori samo tehnologiju koju su ljudi želeli da koriste, već je stvorila nešto što je skoro svima moglo da bude korisno. Zamislite samo, kada se Facebook prvi put pojavio, prvenstveno je bio usmeren na studente, posebno na one koji su želeli da se upoznaju. Međutim, ne žele svi u kampusu da znaju ko živi u komšiluku. Zbog toga je baza korisnika bila ograničena, pa prema tome i upotrebljivost mreže u to vreme. Slično tome, kada se pojavila aplikacija kao što je Spotify, ciljala je na ljude koji su želeli da strimuju muziku na mreži. Da li je i to bilo ograničenje? Naravno. Ne žele svi da strimuju muziku.
S druge strane, ChatGPT je chatbot opšte namene koji ne cilja nijednu posebnu grupu korisnika, već je namenjen svima. Dakle, bez obzira na to čime se bavite, naći ćete različite namene ChatGPT-a u svom svakodnevnom životu. Nastavnici, studenti, inženjeri, pravnici, programeri, pisci, izvršni direktori, svi će pronaći nešto korisno u aplikaciji. Veoma mali broj aplikacija, čak i onih koje godinama postoje, mogu da se pohvale time da mogu da posluže svakom korisniku.
2. ChatGPT je besplatan i jednostavan za korišćenje
Ljudi se uglavnom ne odlučuju da koriste onlajn uslugu ako nije laka za korišćenje i, naravno, ako nije besplatna. ChatGPT nema problema ni u jednoj od tih oblasti. Verovatno mnogi ljudi ne znaju da ChatGPT nije prva takva aplikacija niti je najnapredniji generator teksta podržan veštačkom inteligencijom koji nam je dostupan. Drugi takav alat kompanije OpenAI, dostupan na platformi GPT-3 Playground, mnogo je moćniji i nastao je mnogo pre nego što je ChatGPT postao viralan.
Međutim, ChatGPT se razlikuje od ostalih po tome što je jednostavan za korišćenje, pristupačan i ništa ne morate da platite da biste mu pristupili. Iako je ChatGPT Plus – verzija ChatGPT-a koju možete da koristite samo ako je platite – objavljena 3. februara 2023. godine, besplatna verzija je privukla nekoliko miliona korisnika za samo nekoliko dana.
Povrh svega, ChatGPT-u se neverovatno lako pristupa. Uz broj telefona i adresu e-pošte, svako može da se prijavi na nalog iz pretraživača, a to je otprilike sve ono što vam treba da biste koristili ChatGPT. Slični alati veštačke inteligencije drugih kompanija su ili dostupni veoma odabranoj publici ili imaju dugačku listu čekanja.
3. ChatGPT je napredovao uglavnom zahvaljujući korisnicima
Tajna neverovatnog napretka ChatGPT-a je u tome što ga u velikoj meri podstiču korisnici. Napredak većine današnjih popularnih veb-aplikacija može se pripisati opsežnim aktivnostima oglašavanja. Naprotiv, napredak ChatGPT-a su uglavnom podsticali svakodnevni korisnici koji dele iskustva sa zajednicom. Od platformi društvenih mreža, kao što su Twitter, Facebook i Reddit do ljudi koji dele svoja iskustva korišćenja ChatGPT-a na ličnim blogovima, napredak ChatGPT-a prvenstveno podstiču ljudi koji su koristili veštački inteligentan i pričljiv program. Aktivnosti oglašavanja su svakako efikasne kada su planirane i sprovedene prema planu, ali ništa nije bolje od preporuka i svedočenja ljudi od poverenja.
Da li ChatGPT ima mogućnosti da se još brže razvija?
Iako je ChatGPT vrlo brzo stekao popularnost i napredovao, ipak i dalje postoji ogroman potencijal za još brži razvoj. Pošto tim iz kompanije OpenAI nastavlja da unapređuje funkcije ChatGPT-a, sigurni smo da će postati još traženiji alat zbog čega će nastaviti da prikuplja korisnike i tako nastaviti da napreduje.