Grupa inženjera savremenih tehnologija iz Silicijumske doline koji su radili u kompanijama na početku osnivanja, uznemireni lošim uticajima koji imaju društvene mreže i pametni telefoni, udružili su se da bi izazvali kompanije u čijem stvaranju su učestvovali. Ova grupa radnika osnovala je udruženje zabrinutih stručnjaka pod nazivom Centar za humanu tehnologiju, koje će zajedno sa neprofitnom organizacijom Mediji zdravog razuma, organizovati pokret za oslobađanje od tehnološke zavisnosti i sprovesti kampanju u 55.000 državnih škola u Americi. Kampanju pod nazivom Istina o tehnologiji finansiraće neprofitna organizacija Mediji zdravog razuma i Centar za humanu tehnologiju sa 7 miliona dolara, a ostalih 50 miliona uložiće partneri među kojima je Comcast i DirecTV . Sav novac će biti uložen u upoznavanje učenika, roditelja i nastavnika sa opasnostima koje nosi tehnologija, uključujući i depresiju prouzrokovanu prekomernom upotrebom društvenih mreža.
Uticaj tehnologije, posebno na decu, poslednjih meseci je glavna tema mnogih rasprava. U januaru su dva investitora iz Vol strita zamolila kompaniju Apple da ispita uticaj svojih proizvoda na zdravlje dece i ograniči im upotrebu svojih uređaja. Pedijatri i stručnjaci za mentalno zdravlje prošle nedelje su se obratili kompaniji Facebook i zamolili je da odustane od aplikacije koja omogućava deci od 6 godina da šalju poruke. Grupe roditelja su se obratile mreži YouTube zbog određenih video sadržaja za decu koji su ponekad prikazivali vrlo uznemirujuće scene.
Dva najveća i najmoćnija računara na svetu nalaze se u ovim dvema kompanijama – Facebook -u i Google -u – koja su usmerena na ljudski um i na decu. Odnosi među kompanijama iz Silicijumske doline liče na odnose između članova porodice koji nikada neće javno reći nešto loše jedni o drugima. Vremena su se promenila. Stručnjak, nekada zaposlen u društvenoj mreži Facebook , a danas vlasnik preduzetničkog kapitala kaže da društvena mreža rastura veze na kojima počiva društvo.
Grupa eksperata u Centru za humanu tehnologiju stalno raste. Sledeći projekat je stvaranje sajta ( Ledger of Harms) na kome će biti prikazani podaci o uticaju različitih tehnologija na zdravlje i uputstva o tome kako napraviti zdravije proizvode. Kampanja Istina o tehnologiji napravljena je po uzoru na pokrete protiv pušenja i usredsređena je na decu jer su ona najranjivija. Prošlog meseca je Tim Kuk (izvršni direktor u kompaniji Apple ) izjavio da ne bi dozvolio svom nećaku da koristi društvene mreže, a investitor u Facebook -u Šon Parker je rekao da „ni sam Bog ne zna kako se društvene mreže poigravaju sa dečijim umom“.
Centar planira da počinje lobiranje za uvođenje zakona koji bi ograničili moć velikih tehnoloških kompanija. Trebalo bi da omoguće sprovođenje istraživanja uticaja tehnologije na zdravlje dece i zabrane korišćenje softverskih robota bez prethodne identifikacije. Gospodin Maknami, nekada investitor društvene mreže Facebook , priključio se Centru jer je bio užasnut onim što je omogućio da mreža uradi. Prema njegovim rečima, Facebook utiče na najprimitivniji deo mozga – prvenstveno na strah i bes – a uz mobilne telefone, prisutna je u svakom trenutku.