Kompanija OpenAI, tvorac najpopularnije generativne veštačke inteligencije, ponudila je nastavnicima četiri načina korišćenja aplikacije ChatGPT da bi im olakšala posao.
Ovogodišnji povratak u školu donosi novi izazov, odnosno, kako da se izborimo (ili prihvatimo) sa uticajem ChatGPT-a i drugih alata veštačke inteligencije. Kompanija OpenAI je, da bi olakšala početak školske godine i nastavnicima i učenicima, ponudila nekoliko saveta nastavnicima o tome kako mogu da iskoriste tehnologiju da bi im posao i podučavanje bili jednostavniji.
Kompanija je u objavi na blogu navela četiri načina na koje nastavnici mogu da koriste ChatGPT, uključujući razgovore kroz igranje uloga, pravljenje materijala za učionicu, pružanje pomoći na engleskom jeziku za one koji ne govore engleski i podučavanje učenika kritičkom razmišljanju.
Što se prvog slučaja tiče, odnosno, uvežbavanja razgovora kroz metod podele uloga, nastavnici mogu da koriste ChatGPT kao zamenu za različite ličnosti koje mogu da im pomognu da se pripreme za pitanja ili reakcije koje drugi mogu da imaju o lekcijama koje predaju. Na primer, nastavnik može da zatraži od ChatGPT-a da uoči slabosti u predstavljanju lekcija ili oblastima koje treba dodatno pojačati tako što će ChatGPT preuzeti ulogu učenika ili školskog nadzornika. To može da im pomogne da se pripreme za slučajeve kada učenici postavljaju ista pitanja, odnosno da jasnije i razumljivije podučavaju.
Nastavnici, takođe, mogu da iskoriste napredne veštine pisanja i konverzacije ChatGPT-a za pravljenje zadataka, testova i planova časova tako što će mu predstaviti materijal iz nastavnog plana i programa.
Na primer, profesor sa Univerziteta u Korunji u Španiji je u objavi na blogu ponudio svim zainteresovanim kolegama svoj nastavni plan i program koji je napravio uz pomoć ChatGPT-a i zamolio ga da generiše nove zadatke, planove časova i pitanja za testiranje.
Jedna od manje poznatih karakteristika ChatGPT-a je njegova sposobnost prevođenja sa preko 20 jezika. Nastavnici mogu da iskoriste tu sposobnost da pomognu učenicima koji ne govore engleski tako što će ih ohrabriti da koriste veštački inteligentan alat za prevođenje, lekturu, pa čak i uvežbavanje razgovora igrajući uloge sa chatbotom.
Konačno, kompanija predlaže nastavnicima da koriste ChatGPT za podučavanje učenika o kritičkom razmišljanju. OpenAI podstiče nastavnike da pomognu učenicima da zaključe koji su odgovori veštačke inteligencije verodostojni i kako da ih potvrde drugim izvorima.
Kompanijina objava na blogu takođe obuhvata četiri pažljivo izrađena, dugačka uputstva koja nastavnici mogu jednostavno da kopiraju i nalepe u ChatGPT da bi razvili planove lekcija, kreirali delotvorna objašnjenja, primere i analogije, pomogli učenicima da uče, pa čak i da naprave veštački inteligentnog privatnog nastavnika.
U sva četiri slučaja, prvo, korisnik bi morao da kaže ChatGPT-u ko je i šta treba da radi. Na primer, mogao bi da mu kaže da treba da bude „prijatan i ohrabrujući nastavnik“ ili „prijateljski nastrojen nastavnik koji rado daje objašnjenja“. Posle toga, uputstva posebno navode i ocrtavaju svaki od zadataka koji se očekuju od ChatGPT-a.
Čak i ako ne želite da koristite navedena uputstva, možete da koristite uzorke zahteva kao inspiraciju za svoje buduće upite i kao smernice za ono što treba da uključite da biste postigli najbolje rezultate.