Korišćenje rešenja veštačke inteligencije za određivanje raspoloženja korisnika može dovesti do pozitivnih rezultata – kao što su bolja usluga, veća zarada i značajnija odanost kupaca određenom proizvodu. Kad kompanije žele da odrede koliko su korisnici zadovoljni pruženim uslugama obično se oslanjaju na nekoliko činilaca: koliko je zaposleni u centru proveo vremena u razgovoru sa korisnikom, da li je problem rešen prvim javljanjem или razgovorom i kako je korisnik ocenio pruženu mu uslugu. Nijedan od ovih činilaca se ne bavi naporima koje je korisnik uložio da bi obavio razgovor, niti njegovim pravim raspoloženjem.
Uz pomoć veštačke inteligencije, mašinskog učenja i procesa upravljanja velikom količinom podataka, zaposleni u korisničkim servisima bolje će se snalaziti u zamršenim detaljima razgovora sa korisnicima. Recimo, iznervirani korisnik počinje sve glasnije da govori или duge pauze u govori znače da je njegov bes sve jači. Pošto je veštačka inteligencija naučila da funkcioniše u višejezičkom okruženju različitih kultura, može se koristiti u zemljama u kojima postoje različiti jezički i kulturološki stilovi.
Tehnologija veštačke inteligencije bi merila, u realnom vremenu, pauze u govoru, zatim, koliko je puta zaposleni prekinuo korisnika, određivala ton glasa zaposlenog i korisnika i neke druge elemente. Istovremeno bi zaposlenom u korisničkom centru pružala uvid u raspoloženje korisnika dok traje razgovor.
Recimo, poslala bi mu upozorenje na ekranu „Mnogo pričaš.“, koja bi mogla da bude korisna i rukovodiocu koji bi tako sproveo savetovanje i dodatnu obuku.