Autor: David Bradley
Nov metod za klasifikaciju kaligrafije i slikanja mogao bi da se koristi u upravljanju kulturnim nasleđem, pokazalo je istraživanje objavljeno u Međunarodnom časopisu za informacione i komunikacione tehnologije.
Nannan Xu sa Univerziteta Suzhou u Kini, objašnjava kako tehnologija igra sve korisniju ulogu u očuvanju i proučavanju umetničkih dela, pa postoji sve veća potreba za pronalaženjem alata za prepoznavanje i kategorizaciju. Istraživanje je objavljeno u International Journal of Information and Communication Technology.
Rad ukazuje na to da u kategorijama uzoraka postoji neravnoteža koja može da iskrivi modele klasifikacije i otežava postizanje tačnosti, i nudi novo rešenje za ovaj problem. Rešenje koje bi moglo da poboljša tačnost i poveća raznovrsnost klasifikacije slika za umetnička dela.
Xu uvodi metod klasifikacije koji se zasniva na algoritmu AdaBoost. Ovaj alat za mašinsko učenje funkcioniše tako što kombijuje više slabih klasifikatora u jak model podržan dinamičkom strategijom izgradnje podskupa obuke (DWSCS). Prema istraživanju, ovim pristupom se prevazilazi neravnoteža u kojoj su pojedini umetnički stilovi nedovoljno zastupljeni. Korišćenjem težine uzorka i prilagođavanjem načina na koji se model obučava za svaki podskup podataka, nov metod prevazilazi ovu pristrasnost i tako omogućava generalizovaniji pristup kategorizaciji gde mogu da se uzmu u obzir i retki umetnički stilovi.
U kulturnom nasleđu, upravljanje i očuvanje umetničkih dela je od ključnog značaja. Ovaj novi pristup mogao bi da pojednostavi proces katalogizacije za muzeje i galerije automatizacijom klasifikacije različitih slika. Postoji potencijal za institucije da efikasno rukuju velikim količinama kaligrafije i slika. Ista tehnologija takođe može biti korisna ne samo u konzervaciji već i u obrazovanju, nudeći istoričarima umetnosti i studentima lakši način da analiziraju i razumeju različite tehnike korišćene u različitim periodima i kulturama.
Osim u galerijama, ova tehnologija bi se takođe mogla koristiti u analizi izvornosti i autentičnosti. Sistem bi mogao da ponudi objektivan, tehnološki vođen metod za proveru porekla umetničkih dela, jačanjem poverenja kolekcionara umetničkih dela i investitora u transakcije i procese autentifikacije.
Izvor: TechXplore