Putnici nisu mogli da se ukrcaju na trajekte i u avione jer su imali problema da pristupe svojoj kovid-propusnici na telefonu. Putnicima je onemogućeno ukrcavanje u avione i na trajekte za putovanja u inostranstvo jer je funkcionisanje aplikacije britanskog Ministarstva zdravlja (HNS ) bilo prekinuto na četiri sata. Ljudi, jednostavno, nisu mogli da pristupe svojoj kovid-propusnici da bi pokazali i dokazali svoj status vakcinacije. Mnogi su pokušali da preuzmu informacije koje su u mnogim zemljama potrebne pre polaska – uključujući QR kôd i detalje o vakcinama koje su primili – ali dobili su samo poruku da „pokušaju ponovo kasnije“, što je izazvalo haos i bes.
Problemi u aplikaciji i na veb-stranici nhs.uk počeli su da se pojavljuju u sredu pre podne, a odsek NHS Digital je rekao da je problem bio rešen do 16.30. Za prekid funkcionisanja je kriv „tehnički problem sa globalnim dobavljačem usluga koji je uticao na mnoge različite organizacije“.
Iako su ljudi i dalje mogli da traže papirnatu kovid-propusnicu pozivom na broj 119, putnici su dobili savet da je ne traže ako imaju manje od četiri nedelje do polaska, zbog čega su se mnogi našli u bezizlaznoj situaciji kad su pokušali da pribave digitalnu verziju dok su stajali u redu za prijavu. Čak Adolfi (24) trebalo je u sredu da poleti sa aerodroma Getvik za Sloveniju na odmor sa svojom devojkom, ali kada je otvorio aplikaciju, otkrio je da ne može da preuzme kovid-propusnicu kako bi dokazao da je potpuno vakcinisan. Rekao je da ih je to iskustvo „prilično uznemirilo“, jer njih dvoje nisu mogli da uđu u avion, iako su pokazali svoje kartice sa pribeleženim vakcinama.
Adolfi je situaciju opisao kao „haotičnu“ i rekao da je zajedno sa njima još oko 20 ljudi sprovedeno van aerodromske zgrade – iako mu nije bilo jasno da li su svi morali da odu iz istog razloga. Rekao je da su on i njegova devojka, ni krivi ni dužni, ostali bez 100 funti. Ni Karolin Frost nije mogla da se ukrca na let u sredu koji je polazio sa Hitroua za Nicu. Primetila je grešku u aplikaciji dok je čekala da se prijavi za let. Da cela neprilika bude još gora, Karolin je imala sva potrebna dokumenta koja su dokazivala da je ranije putovala u inostranstvo, sve potrebne testove, pa čak i plavu karticu o vakcinaciji, ali aerodromske vlasti ništa od svega toga nisu htele da prihvate.
Frostova je rekla da je još jedna putnica bila „vidno uznemirena“ celom mučnom situacijom i da je morala da rezerviše sobu u hotelu na Hitrou i sačeka da se aplikacija oporavi, jer dodatnih letova za njenu destinaciju tog dana nije bilo.
Mnogi putnici nisu mogli da se ukrcaju na trajekt iz Dovera do Kalea jer nisu mogli da preuzmu svoju kovid-propusnicu. S druge strane, sigurno su i posetioci raznih kulturnih i sportskih događaja bili pogođeni spomenutom greškom u aplikaciji, jer neka mesta, kao što su muzičke dvorane i sportski tereni, zahtevaju od posetilaca da pokažu potvrdu o vakcinaciji. Kovid-aplikacije su poslednjih meseci imale problema i u drugim delovima Ujedinjenog Kraljevstva. Početkom oktobra, korisnici vakcinalnog pasoša u Škotskoj rekli su da aplikacija ne radi i da ne može da pronađe njihove podatke, dok su u julu u Severnoj Irskoj neki korisnici aplikacije mogli da vide podatke drugih ljudi. Velška vlada se nada da je neće zadesiti ista sudbina, s obzirom na to da se ove nedelje u Velsu pokreće aplikacija za kovid-pasoše.