Kompanija je u ponedeljak rekla da rezultati novih testova ohrabruju. Naime, „Gugl“ se nada da će tehnologija koja je u završnoj fazi razvoja zameniti ciljane oglase zasnovane na kolačićima. Zašto je to važno: Kompanija „Gugl“ i njeni konkurenti na polju veb-pregledača, „Epl“ i „Mozila“, nedavno su uveli opsežne promene u zaštiti privatnosti koje će potpuno ukinuti kolačiće, koji predstavljaju internetski alat za praćenje koji prati istoriju pretraživanja svakog korisnika na mreži. Kratko objašnjenje: Kolačići se smatraju podacima treće strane ili korisničkim podacima koji se od korisnika posredno prikupljaju putem pregledača ili veb-lokacija. Podaci treće strane (ili nezavisnih proizvođača) često se masovno kupuju i prodaju putem mrežne razmene podataka. Decenijama su kolačići osnovni alat koji većina oglašivača upotrebljava da bi korisnicima na mreži slala ciljane oglase. Međutim, pošto je počela značajnija borba za zaštitu privatnosti, upotreba kolačića će morati da se ukine u budućnosti.
Pronalaženje zamene za kolačiće predstavlja ogroman izazov, s obzirom na to da je čitav ekosistem digitalnih oglasa, vredan 330 milijardi američkih dolara na globalnom nivou, uglavnom izgrađen oko kolačića.
Detalji: Kompanija je testirala novi API (softverski interfejs) pod nazivom Federated Learning of Cohorts (FLoC) koji deluje kao efikasna zamena za kolačiće nezavisnih proizvođača. API postoji kao dodatak pregledača u okviru Google Chrome -a.
Kompanija je u ponedeljak rekla da je testirala do kolikog broja korisnika se može doći korišćenjem FLoC interfejsa i obavestila oglašivače da mogu očekivati profit od 95 procenata po uloženom jednom dolaru na oglase u poređenju sa oglašavanjem zasnovanim na kolačićima. FLoC koristi algoritme mašinskog učenja za analizu korisničkih podataka i zatim stvara grupe od nekoliko hiljada ljudi zasnovanih na veb lokacijama koje pojedinac posećuje. Podaci prikupljeni lokalno iz pregledača se nikada ne dele. Umesto toga, dele se podaci iz mnogo šireg skupa (kohorte) ljudi, koji se zatim koriste za ciljano oglašavanje.
Budite oprezni: Kompanija je napravila veliki i značajan korak samim tim što je objavila da je blizu pronalaska tehnologije će zameniti kolačiće, jer je jedan od najtežih postupaka uklanjanja kolačića iz ciljanog oglašavanja na internetu pronalaženje odgovarajuće zamene za njih. Mnogi izdavači na internetu počeli su da se oslanjaju na korišćenje nezavisnih podataka ili podataka učitanih na veb-lokaciju direktno od korisnika da bi ih koristili za ciljano oglašavanje. Međutim, nemaju svi izdavači dovoljno razvijene odnose sa kupcima da bi mogli da prikupe takve podatke i bili bi potpuno sputani ako ne bi koristili neku vrstu segmentiranih podataka za ciljano oglašavanje. Projekat ukidanja kolačića je deo kompanijine inicijative nazvane Privacy Sandbox, odnosno, predloženog skupa pravila za postupno ukidanje kolačića, ali tako da se zaštiti privatnost i sprovedu konsultacije sa činiocima u industriji.
Šta se dešava na širem planu: Napori kompanije u zaštiti privatnost dešavaju se istovremeno sa velikim promenama koje je sprovela kompanija „Epl“, a koje na sličan način otežavaju praćenje podataka pojedinačnih korisnička na mreži. Te velike promene dešavaju se zbog uvođenja novih pravila u Sjedinjenim Državama i Evropi u vezi sa zaštitom podataka na mreži. „Gugl“ pokušava da primeni postepeniji pristup promenama u zaštiti privatnosti – koji bi odgovarao svima – nego što je to uradila kompanija „Epl“, koja je pretrpela oštre kritike – uglavnom od Fejsbuka – jer je uvela opsežne promene u svoju funkciju praćenja korisnika Identifier for Advertisers (IDFA), a da oglašivačima nije ponudila neku bolju alternativu.
U „Guglu“ kažu da su se usredsredili na pristup koji prvenstveno ima na umu industriju. U središtu projekta kome su se posvetili nalazi se mnoštvo tehničkih inovacija, kažu oni, ali ne misle da se potpuno posvete blokiranju kolačića treće strane. Nameravaju da angažuju celu zajednicu oglašivača i da se oslone na onu vrstu saradnje koja je presudna pri takvim masovnim promenama. Šta sledi: Kompanija ima i druge predloge za zamenu kolačića koje razmatra, pa ne možemo garantovati da će FLoC interfejs biti rešenje, ali kompanija je rekla da je izuzetno ohrabrena onim što je do sada urađeno.