Kompanije „Fejsbuk“ i „Gugl“ zamoljene da zabrane politička oglašavanja pre izbora u Velikoj Britaniji

Kompanije su dobila pismo u kome se od njih traži da ukinu političke oglase do izbora pošto nema dovoljno vremena da se donesu nova pravila o oglašavanju. Velika Britanija nema vremena da reši probleme političkog oglašavanja na internetu pre opštih izbora, što znači da bi kompanije „Fejsbuk“ i „Gugl“ trebalo dobrovoljno da prekinu politička oglašavanja dok se izbori ne završe, naveli su naučna i politička zajednica kao i neprofitne organizacije. U pismu upućenom generalnim direktorima „Fejsbuka“ i „Gugla“, Marku Zakerbergu i Sundaru Pikaju, kao i Niku Klegu i Kentu Vokeru, rukovodiocima politike kompanija, učesnici u izbornoj kampanji rekli su da, pošto su izbori planirani za šest nedelja, nema dovoljno vremena da se donesu određena pravila koja bi regulisala oglašavanje na mreži.

Zabrinutost je prvenstveno usmerena na „Fejsbuk“ i na njenu nedavnu politiku koja dozvoljava političarima da otvoreno objavljuju lažne informacije preko oglasa. Isto tako zabrinjava činjenica da ne postoji jasna slika o tome koji se podaci koriste za ciljane oglase i kako se oni plasiraju. Pošto se Velika Britanija sprema za predizborni period, a pri tom, ne postoje određene zakonske postavke, pozivamo vas da odmah ukinete sve političke i slične oglase na svojim platformama do završetka parlamentarnih izbora u Velikoj Britaniji, 12. decembra ove godine, navodi se u pismu.

Pismo su potpisali predstavnici sedam organizacija uključujući Mozillu, Institut Open Data i Univerzitet Šefild i napomenuli da dobrovoljna odluka da se zaustave politički oglasi na određeno vreme nije ništa novo. Kompanija „Gugl“ je zaustavila političko oglašavanje na dve nedelje pre izbora, a u Izraelu i Kanadi politički oglasi su blokirani tokom celog zbornog procesa. Društvena mreža Tviter je najavila da će dobrovoljno zabraniti političko oglašavanje, pri čemu je Džek Dorsi, generalni direktor mreže rekao da se iz sve snage trude da spreče ljude da prevare sistem da bi širili lažne informacije, ali ako im neko plati da plasiraju ciljane političke oglase i nateraju ljude da ih, pa, on onda može da kaže šta god želi.

5564-kompanije-fejsbuk-i-gugl-zamoljene-da-zabrane-politicka-oglasavanja-pre-izbora-u-velikoj-britaniji