2D Animacija

Cilj i ishod predmeta

Cilj učenja predmeta je motivisati i osposobiti studente za kreativan i tehnički sofisticiran rad u domenu dvodimenzionalne animacije. Cilj je obezbediti da studenti kontekstualno odrede sopstvene metode rada. Cilj je da studenti razviju znanja stečena na osnovnim studijama (ka poetskoj i estetskoj originalnosti). Studenti su upoznati sa metodama koji idu u prilog izučavanju 2D animacije. Nauče da osmišljavaju i produkuju autorske radove, te da animatorski opus stilski i funkcionalno povežu sa drugim oblastima sopstvene umetničke prakse.

Teorijska nastava

Ključne konceptualne i formalne kategorije dvodimenzionalne animacije; Animacija i dizajn; Animacija i film; Animacija i savremena umetnost; Pokret u prostoru (tačka, linija, površina); Karakteristike kretanja; Prostor (komponovanje elemenata u prostoru); Iluzije i ekspresije u dvodimenzionalnoj animaciji; Virtuelni i fizički prostor u animaciji; Vreme (kretanje i trajanje); Zvuk; Distribucija i prikazivanje animacije. Ambijent i animacija.

Praktična nastava

Primena tema predstavljenih predavanjem kroz projektne zadatke (studenti osmišljavaju i realizuju niz kratkih vežbi prema zadatim parametrima u relaciji pokret-vreme-prostor). Sistematizacija (koncipiranje i planiranje) rada; Rad klasičnim alatima i tehnikama. Rad sa softverskim alatom Dragonframe. (Insistira se na slobodi izražavanja ličnih senzibiliteta.)

5747-xa-2d-xa-animacija