Cilj predmeta
Sagledavanje ekonomskih i socioloških aspekata globalne digitalne transformacije na društvo, ekonomiju i tržišta.
Ishod predmeta
Studenti razumeju efekate informacionih i komunikacionih tehnologija na društvo i ekonomiju. Primenjuju znanja za upravljanje i prilagođavanje poslovanja u uslovima digitalnih promena. Sagledavaju i analiziraju informaciono društvo, ekonomije zasnovane na znanju, digitalne ekonomije, platformske ekonomije i digitalne transformacije.
Teorijska nastava
Naučno-tehnološki razvoj i društvene promene. Teorijski koncepti društvenih mreža. Društvene mreže i novi obrasci moći. Transformacija rada u informacionom društvu. Informacione tehnologije i socijalni kapital. Informaciono kontrolisano društvo. Informaciono društvo – ekonomski i institucionalni aspekti i indikatori razvoja. Uloga tehnološke revolucije na makroekonomske performanse i tržišno okruženje (digitalna ekonomija). Ekonomija zasnovana na znanju – ekonomski izazovi i mogućnosti na globalnom i evropskom tržištu. Savremeni oblici poslovanja putem digitalnih platformi (platformska ekonomija). Konkurencija i tržišta u digitalnom okruženju. Problemi oporezivanja u digitalnom okruženju. Digitalna transformacija – osnove, kreiranje strategije digitalne transformacije poslovanja, promena poslovanja preduzeća i transformacija industrija.
Praktična nastava
Rešavanje problema koji prate oblasti prezentovanih na predavanjima