Cilj i ishod predmeta
Cilj učenja predmeta je da studenti ovladaju znanjima i veštinama neophodnim za razvoj trodimenzionalnog virtuelnog prostora, sa posebnim naglaskom na razvoju računarskih igara i virtuelne stvarnosti. Posredstvom naprednih softverskih i hardverskih alata, studenti bi trebalo da ovladaju savremenim tehnikama razvoja ovakvih okruženja i da se upoznaju sa problematikom karakterističnom za takav medij. Studenti umeju da razviju koncept trodimenzionalnog virtuelnog prostora i da taj koncept u praksi pretoče u funkcionalan proizvod. Upotrebom relevantnih softverskih alata kao što su Autodesk Maya i Unity, razvijaju virtuelna okruženja adekvatna za različite vrste narativa, od komercijalnih (računarske igre, vizuelizacija enterijera i eksterijera, virtuelne ture) do umetničkih (virtuelne izložbe, multimedijalna iskustva, eksperimentalni virtuelni prostori).
Teorijska nastava
Istorijat virtuelnog prostora; Uverljivost, prisutnost i stvarnost; Objektivna i subjektivna stvarnost; Percepcija modela, procesa, vremena i prostora; Hardverski izazovi; Stvaranje virtuelnih sadržaja; Interakcija u virtuelnom prostoru; Ulazni i izlazni uređaji.
Praktična nastava
Studenti vežbaju tehnike i alate za razvoj računarskih igara i virtuelnih prostora. Uče da timski razvijaju koncept, prototip i finalni proizvod. Studiraju odlike prikaza prostora, odnosno svojstva animacije, grafike, zvuka i interfejsa kod računarskih igara. Dizajniraju virtuelni prostor i likove za različite vrste narativa. Na praktičnim zadacima se upoznaju sa specifičnostima različitih platformi (PC, Android, iOS, PlayStation, Xbox, itd). Uče razvoj igara za virtuelnu stvarnost na uređajima kao što su Oculus Rift i HTC Vive.