Cilj i ishod predmeta
Cilj ovog predmeta je da se studenti upoznaju sa osnovama elektronskog poslovanja, savremenim
strategijama i modelima poslovanja u internet okruženju, kao i sa ulogom savremenih tehnologija i
servisa elektronskog poslovanja u digitalnoj transformaciji preduzeća. Poseban cilj je da se studenti
upoznaju sa tehnologijama i servisima elektronskog poslovanja i osposobe za projektovanje i
implementaciju jednostavnih sistema elektronskog poslovanja.
Studenti treba da budu osposobljeni za izradu biznis plana za nastup na internetu, projektovanje
i implementaciju jednostavnih sistema elektronskog poslovanja, korišćenje sistema za upravljanje
sadržajem i sistema za razvoj elektronskih prodavnica.
Teorijska nastava
Uvod. Digitalna transformacija. Modeli elektronskog poslovanja. IT infrastruktura, servisi,
aplikacije i plaćanja u elektronskom poslovanju. Elektronske prodavnice. Mobilno poslovanje. Internet
marketing. CRM. Servisi elektronskog poslovanja: e-bankarstvo, e-uprava, e-obrazovanje, e-zdravstvo.
Analitika u elektronskom poslovanju. Internet biznis plan. Trendovi: blockchain, omnichannel pristup,
sveprisutno računarstvo, Cloud computing, IoT, big data.
Praktična nastava
Uvod u elektronsko poslovanje. Statički i dinamički veb sajtovi. Lokalni veb serveri XAMPP/WAMP.
Uvod u veb prezentacije. Osnove klijentskih tehnologija: HTML, CSS. Sistemi za upravljanje sadržajem na
vebu. WordPress. Projektovanje i implementacija elektronske prodavnice. Magento. Projektovanje i
implementacija CRM sistema, SuiteCRM. Integracija veb portala i CRM sistema.