Cilj predmeta
Cilj je da se studenti osposobe i motivišu za bavljenje fotografijom kao praksom savremene
umetnosti. Cilj je i da se motivišu za kritiku fotografije u kontekstu recentnih događaja u
svetu umetnosti.
Ishod predmeta
Studenti se osposobljavaju za mišljenje rizoma događaja, tj. aktuelnih estetskih, političkih,
ekonomskih i drugih problema, i to posredstvom sveta fotografskih slika, gde medij
fotografije biva sredstvo posredovanja između znakovne proizvodnje i potrošnje. Otud
fotograf ispituje odlike savremenosti (mapira intenzitete događaja) i daje slikovne
predstave, tj. preseke toka smisla (i toka interesa).
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava
Događaj fotografisanja; Fotografija kao slika sveta; Fotografija kao simptom razlike
između onog što jeste i gledanja onog što jeste; Mapiranje fotografskog kretanja;
Fotografija kao opna vremena; Fotografija i žargon aktivizma; Fotografija i politička
emencipacija; Fotografija kao vizuelni tekst; Fotografske sintagme i idiomi; Fotografija
kao svet simulakruma; Rad u funkciji mašine; Fotografija i egzistencijalna mnoštva;
Fotografija kao autorefleksivni iskaz; Fotografija i linije bega; Fotografija i preobražaj
svakidašnjeg (apoteoza); Fotografija kao medisjki opit; Digitalna fotografija i strategije
multimedijalnog predstavljanja; Fotografija i ambijentalna umetnost; Fotografija i
performans; Fotografija i skulptura; Fotografija i slikarstvo; Fotografija i grafički
dizajn; Intencije fotografa: ka instituciji umetnosti (i tržištu); Problemi štampe i
postavke fotografija.
Studijski istraživački rad
Kroz studijski istraživački rad studenti analiziraju reference iz savremene fotografije
i realizuju vežbe fotografisanja, odnosno softverske obrade i štampe fotografija.