Cilj predmeta
Sticanje osnovnih znanja iz primene infermocaionih sistema u obrazovanju sa posebnim akcentom na elektronsko učenje.
Ishod predmeta
Student je u stanju da kritički proceni različite digitalne alate i njihove pedagoške primene, razume teorijske osnove elektronskog učenja, primenjuje principe instrukcijskog dizajna u kreiranju efikasnih online kurseva, razume etičke i društvene implikacije elektronskog učenja.
Teorijska nastava
Informacioni sistemi u obrazovanju kroz integraciju tehnologija i radnih okvira: TPACK (Technological Pedagogical Content Knowledge), SAMR (Substitution, Augmentation, Modification, Redefinition). Principi univerzalnog dizajna. Konstruktivizam i konektivizam kao teorije učenja. Modeli instrukcionog dizajna (ADDIE, SAM). Principi multimedijalnog učenja. Digitalni scenario i video produkcija. Audio podkasting. Interaktivna infografika i vizuelizacija. Open Educational Resources (OER). Strategije i alati mobilnog učenja. Uvećana i virtuelna stvarnost u obrazovanju. Veštačka inteligencija i personalizovano učenje. Vrste elektronskog učenja: sinhrono, asinhrono i mešovito. Tehnološka podrška za učenje na daljinu. Mehanizmi ocene znanja kod učenja na daljinu. Etički i socijalni aspekti elektronskog učenja. Studije slučaja.
Praktična nastava
Interaktivni prezentacioni softver. Video konferencije i online alati za kolaboraciju: Google Workspace, Microsoft Teams. Gejmifikacija. Interaktivne simulacije i virtuelne laboratorije. Učenje na daljinu. Sistemi za upravljanje učenjem (Learning Management Systems – LMS): Moodle, Canvas, Blackboard. Alati za kreiranje i objavljivanje sadržaja: Articulate Storyline, Adobe Captivate. Socijalni mediji i web 2.0 alati. Mobilne aplikacije za obrazovanje.
1 thought on “Informacioni sistemi u obrazovanju”
Comments are closed.