Cilj predmeta
Upoznavanje sa elementarnim tehnikama i uređajima za interakciju čoveka sa računarom.
Ishod predmeta
Poznavanje osnovnih principa interakcije čoveka sa računarom. Poznavanje osnovnih tehnika i uređaja za interakciju čoveka sa računarom. Osposobljenost za samostalno projektovanje, implementaciju i evaluaciju kvalitetnih korisničkih interfejsa.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava
Korisnik računara i korisničko iskustvo. Karakteristike interakcije čovek-računar. Univerzalni principi razmene informacija. Kognitivni procesi angažovani u interakciji čoveka sa računarom: pažnja, opažanje, učenje i pamćenje, razumevanje, procenjivanje i odlučivanje. Funkcionalnost interakcije, aktivaciona teorija, eksternalizovana i distribuirana kognicija, mentalni modeli i emocionalni dizajn. Empirijska validacija ergonomskih zakonitosti. Metodološki principi analize korisničkih potreba i korisničkog iskustva: studije slučaja i scenariji korišćenja, kognitivna analiza zadatka i koraka, konceptualne mape, prototipovi i studije upotrebljivosti kao bihevioralni odgovor korisnika na sistem. Mogućnosti ulazno-izlaznog hardvera i posebna rešenja: govorna (konverzaciona) interakcija, kinestetička (haptička) interakcija, interakcija mozak-računar, multimodalna interakcija, virtuelna stvarnost.
Praktična nastava
Elementi interakcionog dizajna. Modelovanje interakcije čoveka i računara. Razvoj interakcije zasnovan na zadatku. ConcurTaskTrees notacija. Projektovanje korisničkog interfejsa. Razvojni ciklus interfejsa. Paradigme minimalnosti, strukturalnosti, konzistentnosti i tolerancije. Navigacija. Prostorni raspored elemenata. Kognitivne osnove pretraživanja podataka. Testiranje upotrebljivosti. Osnovi alata za izradu interfejsa. Vizuelni stilovi interfejsa i estetika. Specifičnosti veb interfejsa, mobilnog interfejsa i računarskih igrica.