Marketing

Cilj predmeta

Upoznati studente sa konceptima marketinga, oblikovanjem vrednosti za kupce, obezbeđenjem raspoloživosti i dogradnjom vrednosti za kupce, kao i komunikacijom i promocijom vrednosti.

Ishod predmeta

Student je stekao sposobnosti marketing planiranja i organizovanja, implementacije savremenih marketing tehnika i koncepata, realizovanja istraživanja tržišta, kreiranja korporativnog imidža i tržišnog komuniciranja.
Sadržaj predmeta

Teorijska nastava

Razvoj koncepcije marketinga. Savremeni koncept marketinga. Marketinško okruženje – povezivanje ponude i tražnje. Tržište kao razvojni potencijal marketinških aktivnosti. Osnovni tržišni faktori oblikovanja marketinške ponude. Strukturni tipovi tržišta. Ciljni marketing. Analiza tržišnog okruženja. Relacije između preduzeća i tržišta. Sistem marketing istraživanja. Oblikovanje vrednosti za kupce. Proizvod. Prodajna cena. Raspoloživost i dogradnja vrednosti. Miks distribucije i prodaje. Komunikacija i promocija vrednosti. Marketinška komunikacija i promocija. Instrumenti marketinške komunikacije. Digitalni marketing. Marketinški proces u stvaranju vrednosti. Upravljanje marketingom. Planiranje marketinga. Organizovanje marketinga. Kontrola marketing aktivnosti. Marketing u globalnom okruženju.

Praktična nastava

Analiza tržišta, primena metoda eksterne i interne analize. Segmentacija tržišta, razvoj profila ciljnih segmenata i pozicioniranje proizvoda. Izrada plana marketing istraživanja. Određivanje karakteristika proizvoda. Životni ciklus proizvoda. Metode određivanja prodajne cena. Razvoj strategija distribucije i prodaje. Osmišljavanje aktivnosti marketinške komunikacije. Analiza različitih promotivnih kampanja. Marketing aktivnosti za primer usluga. Izrada plana marketinga. Razvoj kanala digitalnog marketinga. Razvoj instrumenata marketinga za izabrano međunarodno okruženje.