Cilj predmeta
Upoznavanje različitih aspekata istraživačkog rada, razvoj interesovanja za naučna istraživanja, igradnja pozitivnog stava prema nauci, naučnicima, kao i poštovanju metodologije i etičnosti.
Ishod predmeta
Student je u stanju da pravilno koristi osnovne pojmove naučnog istraživanja, da navede i opiše faze naučnog istraživanja, da analizira naučno istraživanje sa stanovišta njegove svrhe, cilja, vrste, osnovnih elemenata i dobijenih rezultata, kao i da prepozna primere zloupotrebe nauke.
Teorijska nastava
Metodologija istraživanja. Metodologija kao logička disciplina. Metod ankete. Upotrebni metodi. Metod posmatranja. Metod analize sadržaja. Metod merenja. Eksperimentalni metod. Sociometrijski metod. Naučne teorije. Induktivno i deduktivno rasuđivanje. Principi izgradnje deduktivnih teorija. Termini deduktivne teorije. Sadržajne, formalizovane i formalne teorije. Aksiome deduktivne teorije. Apriorne i empirijske deduktivne teorije. Induktivni metodi u nauci. Provera naučnih teorija. Saznajne metode. Analogija. Naučno istraživanje. Apstrakcija, dedukcija i konkretizacija. Izrada naučno-istraživačkog projekta. Korišćenje naučnih izvora. Karakteristike naučnog jezika. Matematički jezik. Matematička simbolika. Izbor oznaka. Metodologija pisanja i prezentacije naučnog rada.
Praktična nastava
Praktična nastava prati sadržaje iz teorijske nastave i primenjuje ih na konkretnim istraživačkim zadacima.
1 thought on “Metodologija istraživanja”
Comments are closed.